Pátek 14.3.2003
Od časného rána se přes hory začíná nasouvat nezvykle mnoho oblačnosti, teplota je nízká a na hlavách pilotů se při ranním briefingu objevují teplé čepice.
Rozhodnutí o dnešním dni je s ohledem na nejasný vývoj počasí odloženo až na 11. hodinu, což okamžitě uvolňuje prostor pro debatu o regulérnosti včerejší disciplíny. Navíc se přidává polský závodník Wojtek Maliszewski, který včera na 45. kilometru přistál na jiném padáku (záložním), než na kterém startoval (Lux) a není spokojen s nulovým bodovým hodnocením s tím spojeným. Zatímco jeho protest je nakonec zamítnut, připomínky k regulérnímu průběhu včerejšího kola s ohledem na silnou turbulenci jsou vzaty v úvahu a včerejší disciplína je dodatečně anulována. Nulu má nejen Wojtek, ale i všichni ostatní a v tomto okamžiku tedy opět platí celkové pořadí ze středy. Náskok Juraje Kleji na první pozici se tím pádem zmenšil, Karel Vejchodský je zpátky na druhém místě a chudák Varváro musel velice nerad vyklidit svou těžce vybojovanou druhou pozici a odstěhovat se zase na třetí příčku.
Na obvyklém startovišti nad Campo Croce dnes není po slunečním svitu ani památky, teplota se drží blízko nuly a z bohaté oblačnosti pár stovek nad startem chvílemi i sněží. Vyhlášená disciplína je tedy kratší, vede přes tři otočné body a má celkovou délku 42km. Startovní okno bude otevřeno od 13:30 do 14:30 a startovní bod od 13:50 do 14:50.
Slabý vítr dnes nefouká přímo na start, ale ze západní a tedy pravé strany. Mazácky rozbaluje vpravo na zaoblené části svahu Juraj Kleja a po otevření startovního okna bez čekání startuje jako první přímo na jihozápad. Do otevření startovního bodu zbývá už jenom necelých dvacet minut.
|
Přibližně pět minut před 14. hodinou se nad startovním bodem otevírá záložní padák a pilot padá do skal nad rogalistickou rampou a restaurací Carraro. Jako zázrakem trefuje malou plošinku na ostrém skalnatém srázu, postupně balí oba vrchlíky a odchází nezraněn. Jak se později ukazuje, nejedná se o žádného ze závodníků, ale o zde létajícího turistu.
Základny mraků se odpoledne zvedají až do nadmořské výšky 1600 metrů a i když to ráno na silnou termiku rozhodně nevypadalo, dají se ustředit i jádra s rychlostí 5m/s. Zrno se odděluje od plev na 27. kilometru v okolí druhého otočného bodu ve vesnici Valrovina, kde je nuceno přistát celkem 15 pilotů. Problémy s ukončením GPS záznamu (přesněji s jeho interpretací v pravidlech) ubírají v cíli pár stovek metrů vzdálenosti oběma horkým favoritům Karlovi Vejchodskému a Mirkovi Varvařovskému, velice podobně je na tom ale i Karel Vrbenský a Piotr Kosmider. Regulérně to do cíle dnes dotahuje celkem 17 pilotů. Nejrychlejší je opět Juraj Kleja, sotva za minutu jej následuje Tomasz Pankiewicz, Roman Witkowski, Štefan Bendík a Peter Vyparina, s větším časovým odstupem pak i další.
V celkovém pořadí závodu tím pádem nastaly výrazné změny. Kromě stabilního prvenství Juraje Kleji se na druhé místo vyhoupl Štefan Bendík a na třetí příčku Mirek "Radar" Stěhula. O jednu pozici si polepšil i Tonda Pallas, zatímco podle záznamu těsné nedosažení cíle sesadilo Karla Vejchodského s Mirkem Varvařovským na 5. a 7. místo.
A jako kdyby snad počasí už mělo toho závodění dost, s příchodem večera začíná vytrvale pršet a od nadmořské výšky 700 metrů dokonce sněžit. Zítra čeká závodníky už poslední soutěžní den.
|