Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Pátek 14.3.2003
    Od časného rána se přes hory začíná nasouvat nezvykle mnoho oblačnosti, teplota je nízká a na hlavách pilotů se při ranním briefingu objevují teplé čepice.

 Pavel Iker

    Rozhodnutí o dnešním dni je s ohledem na nejasný vývoj počasí odloženo až na 11. hodinu, což okamžitě uvolňuje prostor pro debatu o regulérnosti včerejší disciplíny. Navíc se přidává polský závodník Wojtek Maliszewski, který včera na 45. kilometru přistál na jiném padáku (záložním), než na kterém startoval (Lux) a není spokojen s nulovým bodovým hodnocením s tím spojeným. Zatímco jeho protest je nakonec zamítnut, připomínky k regulérnímu průběhu včerejšího kola s ohledem na silnou turbulenci jsou vzaty v úvahu a včerejší disciplína je dodatečně anulována. Nulu má nejen Wojtek, ale i všichni ostatní a v tomto okamžiku tedy opět platí celkové pořadí ze středy. Náskok Juraje Kleji na první pozici se tím pádem zmenšil, Karel Vejchodský je zpátky na druhém místě a chudák Varváro musel velice nerad vyklidit svou těžce vybojovanou druhou pozici a odstěhovat se zase na třetí příčku.

    Na obvyklém startovišti nad Campo Croce dnes není po slunečním svitu ani památky, teplota se drží blízko nuly a z bohaté oblačnosti pár stovek nad startem chvílemi i sněží. Vyhlášená disciplína je tedy kratší, vede přes tři otočné body a má celkovou délku 42km. Startovní okno bude otevřeno od 13:30 do 14:30 a startovní bod od 13:50 do 14:50.

 Na startovišti

 Briefing

    Slabý vítr dnes nefouká přímo na start, ale ze západní a tedy pravé strany. Mazácky rozbaluje vpravo na zaoblené části svahu Juraj Kleja a po otevření startovního okna bez čekání startuje jako první přímo na jihozápad. Do otevření startovního bodu zbývá už jenom necelých dvacet minut.


 Na startu

 Odlet ke startovnímu bodu

    Přibližně pět minut před 14. hodinou se nad startovním bodem otevírá záložní padák a pilot padá do skal nad rogalistickou rampou a restaurací Carraro. Jako zázrakem trefuje malou plošinku na ostrém skalnatém srázu, postupně balí oba vrchlíky a odchází nezraněn. Jak se později ukazuje, nejedná se o žádného ze závodníků, ale o zde létajícího turistu.

    Základny mraků se odpoledne zvedají až do nadmořské výšky 1600 metrů a i když to ráno na silnou termiku rozhodně nevypadalo, dají se ustředit i jádra s rychlostí 5m/s. Zrno se odděluje od plev na 27. kilometru v okolí druhého otočného bodu ve vesnici Valrovina, kde je nuceno přistát celkem 15 pilotů. Problémy s ukončením GPS záznamu (přesněji s jeho interpretací v pravidlech) ubírají v cíli pár stovek metrů vzdálenosti oběma horkým favoritům Karlovi Vejchodskému a Mirkovi Varvařovskému, velice podobně je na tom ale i Karel Vrbenský a Piotr Kosmider. Regulérně to do cíle dnes dotahuje celkem 17 pilotů. Nejrychlejší je opět Juraj Kleja, sotva za minutu jej následuje Tomasz Pankiewicz, Roman Witkowski, Štefan Bendík a Peter Vyparina, s větším časovým odstupem pak i další.

 Štefan Bendík na trase

    V celkovém pořadí závodu tím pádem nastaly výrazné změny. Kromě stabilního prvenství Juraje Kleji se na druhé místo vyhoupl Štefan Bendík a na třetí příčku Mirek "Radar" Stěhula. O jednu pozici si polepšil i Tonda Pallas, zatímco podle záznamu těsné nedosažení cíle sesadilo Karla Vejchodského s Mirkem Varvařovským na 5. a 7. místo.

    A jako kdyby snad počasí už mělo toho závodění dost, s příchodem večera začíná vytrvale pršet a od nadmořské výšky 700 metrů dokonce sněžit. Zítra čeká závodníky už poslední soutěžní den.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku