Úterý 9. července
Už od časného rána je obloha čistě modrá a podle směru pohybu vznikajících chmurek je na první pohled jasné, že směr větru dnes bude určitě jihovýchodní.
Na startovišti Nová hola fouká skutečně od jihovýchodu a slunce je dnes nebývale ostré. Vypadá to na dlouhou disciplínu a čeští piloti zřejmě horečně vymýšlejí, jak nejlépe zaútočit na slovenskou špičku, když jim stále chybí body z prvního závodního dne.
Vyhlášená disciplína je skutečně zatím nejdelší a měří rovných padesát kilometrů. Otočných bodů je celkem pět v pořadí - kopec Magura, kopec Rakytov, vesnice Vlkolínec, zemědělský statek ve vesnici Partizánska Lupča a kamenolom u vesnice Ludrová. Cílová páska je dnes připravena na letišti Ružomberok.
V okamžiku otevření startovního okna ve 13:20 se ale podmínky začínají výrazně zhoršovat a nikomu se pochopitelně do vzduchu nechce. Teprve těsně před 14. hodinou startuje Jaroslav Jandúch, rychle následovaný Michalem Orolinem.
|
Po šesti minutách očividného trápení se oba začínají pomalu zvedat a spouštějí tak vlnu startů ostatních pilotů. Podmínky ale bohužel nejsou tak skvělé, jak se ještě před polednem jevily a už po oblétnutí dva kilometry vzdáleného prvního otočného bodu začíná závodní pole výrazně řídnout. Celkem dvanáct závodníků přistává ještě před minimální bodovanou vzdáleností pro výpočet bodového hodnocení (5km) a dál jich s velkými potížemi pokračuje už jenom šest. Těsně před 10. kilometrem končí svůj let Michal Orolin a v okolí 12. kilometru přistávají postupně Peterové Kučera, Mensák a Borgula.
Až na 28. kilometr se dostává Štefan Štefák a jako jediný z pilotů přilétá po třech hodinách a deseti minutách do cíle Jaroslav Jandúch. Stává se tak vítězem dnešní disciplíny. Protože se ale přes minimální vzdálenost pro uznání platnosti disciplíny (15km) dnes dostali pouze dva piloti a musí jich být alespoň 20% z celkového počtu startujících, je prohlášena za neplatnou a získané body se do celkového pořadí nezapočítávají.
"Rýchlo mi dajte piť! Čím skorej sa opijem, tým skorej zaspím a o to budem ráno čerstvejší," přichází kdosi s převratnou teorií a okamžitě se pouští do její praktické realizace. Dnešní večer je na nadmořskou výšku 900 metrů příjemně teplý a večerní párty před barem penzionu Spiežovec se jako obvykle protahuje dlouho do noci.
Po dnešním dni tedy zůstává celkové pořadí beze změn a na zítřek se s ohledem na předpokládaný směr a sílu větru začíná uvažovat o startovišti Podkonické Pleše.
|