Neděle 16. června
"Johnson Camp is Rock'n'roll Camp ...!" huláká těžce malátný Slovinec krátce po rozednění, čímž dává celému okolí jasně najevo, že rachot u skupiny slovinských stanů, který započal krátce před půlnocí, rozhodně nebude končit s rozbřeskem. Noc byla opět velmi teplá a ryby v řece Soča tentokrát braly nejlíp na uzený sýr Eidam. Vzhledem k možné pokutě ve výši 600 Euro za jedinou ulovenou rybu tak osazenstvo kempu už bezpochyby nadělalo slovinskému národnímu hospodářství slušnou díru do rozpočtu.
Těžké vojenské náklaďáky dnes ráno z preventivních důvodů vypouštějí při vývozu pilotů závěrečnou hřebenovou část cesty a na startoviště se musí pěšky. Horký, vlhký a doslova lepkavý vzduch vytváří opar natolik hustý, že dnes není ze startoviště vidět ani do kempu. Místa k sezení ve stínu jsou okamžitě obsazena těmi nejrychlejšími.
Protože je dnes pravděpodobnost vzniku bouřek větší než včera, vyhlašují organizátoři 55km dlouhou disciplínu s celkem sedmi otočnými body, ale otevření startovního okna odkládají na neurčito. Teprve ve 12:15 je na dalším briefingu oznámeno otevření okna až ve 12:30. Po patnácti minutách trápení ve vzduchu se konečně první čtveřice pilotů pomalu a trpělivě zvedá do použitelné výšky nad start a jdou na věc i všichni ostatní.
|
I když se dnes měří čas každému pilotovi individuálně, je třeba startovat včas. V případě výskytu bouřek na trati totiž organizátoři kolo ukončí a bude se počítat pouze ta vzdálenost, kterou měl v té chvíli daný závodník ulétnutou. Dnes skutečně není na co čekat.
Tmavé základny leží přibližně ve stejných výškách jako včera, ale termika je přece jen o něco hůře hledá. Kritickým místem se ukazuje rafinovaně zvolený pátý otočný bod, kterým je vysílač na hoře Kuk a pro jehož dosažení je potřeba přeskočit na protější stranu údolí. I když kružnice pro průlet kolem něj má výjimečně velký poloměr, a to rovný jeden kilometr, končí v této oblasti svůj let téměř 30 pilotů. A tak nakonec za občasného hřmění, které je v Tolminu slyšet už od třetí hodiny odpolední, přilétávají první závodníci nad cílovou pásku do nasmaženého kotle místního stadionu.
Body za dosažení cíle ale dostává jenom 12 závodníků, protože došlo k předpokládanému ukončení dnešního kola kvůli bouřkám a tento okamžik zastihl některé piloty ještě před dosažením cíle. V celkovém pořadí tak došlo okamžitě k výrazným změnám. Na čelo závodu se vyhoupl slovinský favorit Jurij Vidic, Norman Lausch se propadl na 2. pozici a na 3. místo postoupil dnešním druhým nejrychlejším časem Ondřej Dupal. A do první desítky se po dnešku natlačilo šest českých borců včetně česky hovořícího Michala Orolina.
|