Chcete na tomto místě svoji reklamu ?




Do této rubriky již nelze zasílat nové dotazy.
   
Počet nalezených dotazů: 5

    ... návrat do rubriky.


 

Zajímalo by mě, jak často se aktualizují letecké mapy? Pokud koupím 2008, bude příští rok stará?

Nová ICAO mapa bude publikována v polovině dubna 2009. Ke změnám v leteckých informacích dojde, proto Vám doporučuji počkat na nové vydání.<br /> Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 
   
 

Rád bych se dopátral přesné informace, zda na PPG je nutné mít záložní padák. Myslím jako předpisově, když pominu otázku vlastního bezpečí.

Z hlediska předpisu se záchranný systém při provozu PPG a MPG nevyžaduje.<br /> Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 
   
 

Můžete mi potvrdit nebo opravit následující? Co se týká létání v okolí letiště Vodochody. Podle AIP se po každodením uzavření letiště Vodochody ruší jeho TMA a z CTR Vodochody se stává TMA Ruzyně se spodní hranicí 1000 m. Letiště není publikováno s ATZ a tedy se z něj stává vlastně práškařská plocha. Jestli jsem to dobře pochopil, mohu tedy po uzavření letiště létat s PPG v jeho blízkosti do 1000 m AGL a to i bez radiového spojení.

Vaši informaci, či dotaz ohledně létání v okolí letiště Vodochody mohu potvrdit. Každopádně je nutné sledovat NOTAM, pro případ, že se provozovatel letiště dohodne na provozu mimo publikovanou dobu.<br /> Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 
   
 

Kolega, který prý v Rakousku absolvoval jako amatérský "pasažér" tandemový let, tvrdil, že instruktorka, která s ním letěla, měla 76 let. Podával to jako raritu, ale mně se to moc nezdá, protože dělám instruktora a trenéra v mnohem méně nebezpečném sportu a mohu zcela jistě vyloučit, že by v tomto věku mohl někdo ještě legální licenci vlastnit (ta se obnovuje vždy po vypršení původní, u nás to jsou 2 roky). Zdá se mi to divné především z hlediska bezpečnosti.<br /><br /> Jaké jsou podmínky pro držitele tandemové licence PL-T a je možné někde ověřit, zda je vyprávění kolegy reálné? Pokud by to byla pravda, tak by jistě mezi znalci tohoto sportu o této "létající prababičce" kolovaly legendy.

Podmínky pro vydání kvalifikace tandemového pilota jsou popsané ve výcvikové osnově PL-3. Pro létání na tandemu je nutná lékařská prohlídka od určeného leteckého doktora. Nedokážu odpovědět, jak to mají tandemoví piloti v Rakousku a uvedená paní je jistě výjimka.<br /> Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 
   
 

Rád bych se zeptal, jaký je rozdíl pokud je klasické křídlo PG převázané na PPG. Je rozdíl v síle nebo délce šnůr?

Padákový kluzák, který je schválený pro provoz s PPG, nebo MPG nese větší zátěž a proto má zpravidla zesílené A a B šňůry. Podrobné informace k jednotlivým typům padáků získáte u výrobce.<br /> Mgr. Jan Hájek, Hlavní inspektor provozu PL

 
   

 
|Další stránka ...
 Návrat na domovskou stránku