Chcete na tomto místě svoji reklamu ?




     Vy se ptáte ...

 Dotaz:




   
Počet nalezených dotazů: 5

    ... návrat do rubriky.


 

Marně se snažím na stránkách LAA najít, z čeho se skládá členský poplatek. Všude je konečná cena 750,- ale nikde, co obsahuje. Můžete mi poradit, kde tuto informaci najdu?

Členský příspěvek ve výši 750,- Kč je složen z následujících položek:
50,- pojištění člena (20000 Kč úraz s následkem smrti, 40000 Kč trvalé následky)
300,- časopis Pilot
100,- svazovné (rozdělené dle podílů přihlášených jednotlivým svazům)
100,- sportovní reprezentace
200,- občanské sdružení LAA

 



 

Jak je to skutečně na Slovensku:

V Slovenskej republike plati zakon 143/1998 Z.z o civilnom letectve (Letecky zakon) a o zmene a doplneni niektorych zakonov. (Pozor tento zakon bol velakrat novelizovany). Dalej plati Vyhlaska Ministerstva Dopravy post a telekomunikacii c. 645/2002 (je to vykonavacia vyhlaska vydana na zaklade Leteckeho zakona SR a v nej je okrem ineho stanovena vyska minimalneho krytia) a pre konkretny pripad otazok okolo poistenia zodpovednosti za skody sposobene prevadzkou lietadla plati aj Nariadenie c.785/2004 Europskeho parlamentu. Blizsie informacie ohladom zakonov Slovenskej republiky mozno ziskat na www.zbierka.sk.

Pokial sa jedna o vysku krytia pre padakovy a zavesny klzak je vyska minimalneho krytia zodpovednosti za skody sposobene prevadzkou tychto lietadiel ako osobitej kategorie lietadiel stanovena prislusnymi legislativnymi dokumentami SR v sulade s platnou legislativou EU na 500 000.- Slovenskych korun. Tato vyska krytia je platna na uzemie Slovenskej republiky.

Milan Grega, RLP LAA SR.

 



 

Podle leteckého zákona Slovenské republiky je potřeba krytí ze zákonné pojistky pro provoz SLZ ve výši 500000,-Sk a krytí zakonné pojistky LAA ČR za 150,-Kc pro Česko a Slovensko 150000,-Kc. Otázka je položena jednoznačně. Mohu s touto pojistkou létat na Slovensku a neporušovat tak LETECKÝ ZÁKON SR?

Já ale nevím, je-li minimální výše pojistného krytí na Slovensku uvedená přímo v zákoně. Proto nevím, je-li nedodržení této částky porušením zákona. Abych dodržel slovenský "požadavek" nemohu mít pojistku za 150 CZK. Musím mít násobek. Na stránkách LAA k pojistkám je popsáno, jak můžete s touto pojistkou mít vyšší krytí. Částka 150 Kč je minimum, chcete-li létat na Slovensku s pokrytím limitu, musíte mít násobek, který je pojistné (150 Kč) x např. 4 = krytí do výše 4 x 100 000,- CZK (400 000,- CZK), což je podle kurzu cca 400 000,- x 1,4 = 560 000 korun Slovenských = splněn Slovenský limit 500 000 SK.

Nevím, jak se jmenuje Slovenský zákon, ale náš se jmenuje Zákon o civilním letectví č. 49/97 sbírky, některé věci jsou v prováděcí vyhlášce č. 108 v platném znění. Když jsi správcem lokality Straník, zkus sehnat a poslat link na slovenskou zákonnou úpravu a já ti mohu lépe odpovědět. Moje pravomoc však končí hraniční čárou.

 



 

Jak je to s platností zakonné pojistky na SLZ za 150,-Kč zaplacené na LAA ČR s platností třeba na Slovensku? V Pilotu se píše, že platí v ČR a SK a přitom to prý není pravda. Že by další JOBOVKA?

Odpovím, jelikož se to týká pojištění zákonné odpovědnosti. Pojistka za 150 Kč pro PK uzavřená přes LAA u ČSOB Pojišťovny je platná i na Slovensku a kryje nároky třetích osob způsobených provozem SLZ do výše 100 000 CZK (tedy cca 140 000,- Sk), tedy nižší nároky budou uspokojeny. SR požaduje pojistné krytí na Slovensku min. 500 000,- SK. Zákonnou povinnost tedy v základním tarifu nesplníte. Máte-li však uzavřený násobek (například tandemisti se pojistí za 750 CZK na škody do 500 000,- CZK ) tedy pro splnění limitů: 140 000,- x 4 = 560 000 SK, je pro vás nutné zaplatit pro pokrytí povinnosti 4 x 150 = 600Kč na splnění povinnosti pro SR.

Platnost pojistky není ovlivněna požadavky jiného státu. Pojistka je buď platná = odškodnění je proplaceno do výše max. plnění, nebo není a není odškodněno nic. Při kontrole vás však může oprávněný orgán pokutovat za nedodržení zákonné povinnosti (nevím, je-li ale tato výše dána na Slovensku v zákoně či jiné normě).

Ještě jednou jízlivě:
Jsou věci, které nikdy nenajdete a nebo jsou nejasně vysvětleny. Pokud však někdo napíše, že to prý je jinak, než se píše ve smlouvě s pojišťovnou a je zveřejněno na stránkách LAA ČR, pak je tazatel prostě líný se sám s něčím seznámit a dovětek o jobovce by měl směřovat sobě - že by zase bylo něco, o čem diskutuji, ale nic jsem k tomu nepřečetl? Otázka je totiž jasně položena z nepochopení termínů platnosti pojistky a požadavků na pojištění.

Rozdíl mezi informací v nějaké diskusi a stránkami LAA ČR je v tom, že stránky LAA ČR jsou oficiálním médiem, tedy informace jsou recenzovány a jsou ověřované. Informace v diskusích jsou často zkreslené, a nebo subjektivním výkladem jednotlivce bez podložení ověřením informace.

Takže podle rady z diskuse bych si opravdu rozmyslel řešit nějakou letovou situaci. Nevím, kdo mi radí a jestli na tom kdy seděl.

 



 

Je pilotní průkaz pro PG získaný na Slovensku platný v Čechách?

Platný je, ale nositel by měl před létáním v ČR obdržet souhlas ÚCL. Jednou a napořád. LAA ČR a LAA SR se dohodly, že každý osloví svůj úřad pro vydání memoranda (AIC) o uznávání Slovenské licence v ČR a České v SR. Takové prohlášení vydal Německý úřad pro letectví. V Německu tedy česká licence platí. Slovenský v ČR ano po souhlasu ÚCL.

 


 
... Předešlá stránka
|Další stránka ...
 Návrat na domovskou stránku