Ahoj piloti, patřím k pilotům kteří mají rádi teplé počasí a tak jsem po dlouhé Zimě chtel konečně oprášit své Rodeo. Po skompletování krosny jsem provedl patřičné kontroly a zahájil startování. Vrchlík jsem zatím nechal v autě,měl jsem v plánu v první řadě provést motorovou zkoušku. Po marném starování pomocí baterie,které pozvolna docházel dech jsem vypnul vypínače startéru a zapalování.Několikrát jsem protočil motor pomocí ručního startování.Poté jsem benzínovou pumpou dopřál motoru tolik vytoužené palivo.Znovu zapínám oba vypínače a startuji.Motor okamžitě naskočil, ale otáčky byli tak vysoké,že krosna i přez mé zapření poposkočila a opřela se ochranným rámem u můj pravý loket.Vrtule v pořádných točkách trhá můj rukáv,následuje rána a poté prichází i slušná bolest lokte. Vše proběhlo ve zlomku vteřiny. Vypínám motor a vidím jak je colokompozitová vrtule mého stroje kratší z každé strany o zhruba 10cm,roztrhaný výplet u dvou částí ochranného rámu,z toho jeden je jasným adeptem na výměnu. Pod roztrhaným rukávem autdoorové bundy zdobí moji ruku jenom krásná modřina-vše je OK čert vem peníze mohlo to dopadnout hůře.Tímto bych rád poděkoval konstruktérům mot.krosny Rodeo za její bezpečnostní prvky a já jsem si z tohoto nepříjemného zážitku vzal ponaučení, že motor budo uvádět do chodu až po jeho připevnění na záda. LETU ZDAR!
|