SkyFly - paragliding, hanggliding a ultralehké létání 
Czech English
Počasí v ČR
Praha
Brno
Ostrava
Kalendář akcí 3/2025
PředchozíDalší
Po
Út
St
Čt
So
Ne
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
Vaše produkty na SkyFly?
V této rubrice se nachází seznam leteckých nehod a incidentů, které se udály né jen na území ČR. Jedná se o nejstarší a nejrozsáhlejší databázi nehod, která vznikla na tomto webu od roku 1999. Nejedná se ale rozhodně o žádnou Černou kroniku ani jakési morbidní senzace. Zažili jste nějakou nepříjemnou nehodu? Rádi ji zveřejníme do 2 pracovních dnů (samotřejmě zdarma).
VYHLEDÁVACÍ FORMULÁŘ
NEJNOVĚJŠÍ VZKAZY
19.02.2025
Ich suche eine Flugschule in der Region Klatovy in der Tschechischen Rep.
Hallo Fliegerkameraden, Mein Name ist Thomas, bin 66 Jahre alt und wohne im Osten Bayerns. Ich habe die Fluglizenzen für Hängegleiter, Dop... Číst dále
REKLAMA
Letecké nehody ❯ Motorový paragliding
Autor nehody: Jožko | Název nehody: Nehoda, možno skoro s fatálnymi následkami
22.05.2010

Tak po prečítaní predošlého príspevku mi vychádza, že riadičky sú zbytočne dlhé a preto pri prudkom, ale aj pozvolnom pustení sa dostávajú cez výplet do vrtule. Podla mňa sa to da odstrániť novým nastavením riadenia tak, aby v žiadnom prípade nebola riadička vtiahnutá do vrtule. Nič viac k tomu.<br> Avšak ja som zažil nehodu, možno skoro s fatálnymi následkami , nebyť skúseností z volného lietania a skorých a správnych zásahov do riadenia. Je to dlhší príbeh, ale pokúsim sa vystihnúť to najdôležitejšie. Lietam od roku 1999 z toho MPG asi 6 rokov.<br> Možno málo kto z Vás odhodil záložák s krosnou na chrbte vo výške sotva 100 m.<br> Stalo sa to takto:<br> Bez vyhodnotenia meteo situácie za jasného počasia, na zemi bezvetrie som odštartoval na krátky prelet na miestne letisko. Vzdušná čiara 300 m. Po vzlietnutí som zakrúžil v cca 100 m nad rodnou dedinou a vydal som sa v spíde na miesto určenia. Pozvolna som nastúpal asi do 200 m . Pri stúpaní som pocítil mierné turbulencie, preto som vypustil spíd a pokračoval v priamom lete. Turbulencie sa zvyšovali a v polovičke cesty to vyzeralo dosť nepríjemne. Z ničoho nič som zaznamenal 4 až 5 m stúpanie na váriu a v momente som stratil padák nad hlavou.<br> Potom mali události príšerne rýchly spád. O chvíľu som bol pretočený v šnúrach a videl som miesto štartu a nie cieľ. Nastalo nepríjemné hádzanie a sem tam som zazrel aj časť padáku nad hlavou. Vedel som, že je zle, nakoľko výška bola malá, možno niečo nad 100 m. V momente ma to roztočilo , a pociťoval som intenzívne preťaženie. Nečakal som dlhšie a vyhodil som záložný padák. Dostať sa ku kľuke v takých g - čkach nebolo jednoduché. No nemôžte natiahnúť poriadne ruku. Avšak nezostávalo nič iné, len z posledných síl to dokázať. Podarilo sa a v momente sa rotácia zastavila . Nezastavil sa vertikálny pád a stromy sa blížili obrovskou rýchlosťou. Všemožne som ťahal za riadičky u hlavného padáku, vyplatilo sa . Záložný padák sa vytiahol z kontajnera, šnúry sa pekne natiahli , len vrchlík zostal zatvorený ako parazol. Tým že som do poslednej chvíle zasahoval do riadenia krídla sa mi v poslednej chvíli podarilo ho dostať do letovej polohy a začalo letieť. Bolo to tri, štyri metre nad stromami a malou lúčkou. Pozrel som sa za seba a videl som ako ťahám záložák za sebou. Páne Bože , len nech sa teraz neotvorí. Neotvoril sa a ja som jemnúčko pristal na spomínanej lúke. Ufff. Sadol som si na zem a triasol som sa od strachu a predstavoval som si , čo sa mohlo stať.Z letiska už frčalo auto priamo ku mne , preto že to všetko videli. Asi po 10 minutách sa rozfučal silný vietor aj pri zemi. Založák sme zobrali do auta tak ako som s ním pristál. Rozložili sme ho naletisku a krásne sa vo vetre rozbalil . Takže tento deň som skutočne bz nadsázky mal obrovské šťastie. Od tejto doby mám omnoho väčší rešpekt pred lietaním , ako kedy koľvek pred tým. Je nevyhnutné vyhodnotiť situáciu nielen momentálnym odhadom, ale aj popracovať s internetom a hlavne sa nikde neponáhlať.<br> Na záver. Nad kopcami, pomedzi ktoré som letel fúkal vietor možno na vetrone , ale nie na motorový padák a ja som sa dostal práve tam, kde to bolo najhoršie.<br> Treba si povedať, budú aj krajšie dni a dať tomu pokoj. Všetkým prajem pekné zážitky z lietania.

Sdílej nehodu:
Kontakt
SkyFly, Czech Republic
Web: www.skyfly.cz
Slety a srazy - nejbližší termíny akcí
CZ
| 26.04.2025 - Den ve vzduchu
CZ
CZ
| 07.06.2025 - Aviatická pouť 2025
Seznamka - pro všechny, kteří někoho hledají
srdce
srdce
Vaše názory jsou pro nás důležité! Pokud máte nápady, připomínky či zlepšující tipy, rádi je vyslyšíme. Naše adresa: skyfly@skyfly.cz
Průnik do třetí, vzdušné dimenze převyšuje veškeré ostatní mátožně šedivé lidské klopýtání, které je s touto bohulibou činností hrubě nesrovnatelné. |
| © 1998-2025 SkyFly
REKLAMA