SkyFly - paragliding, hanggliding a ultralehké létání 
Czech English
Počasí v ČR
Praha
Brno
Ostrava
Kalendář akcí 12/2024
PředchozíDalší
Po
Út
St
Čt
So
Ne
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Vaše produkty na SkyFly?
V této rubrice se nachází seznam leteckých nehod a incidentů, které se udály né jen na území ČR. Jedná se o nejstarší a nejrozsáhlejší databázi nehod, která vznikla na tomto webu od roku 1999. Nejedná se ale rozhodně o žádnou Černou kroniku ani jakési morbidní senzace. Zažili jste nějakou nepříjemnou nehodu? Rádi ji zveřejníme do 2 pracovních dnů (samotřejmě zdarma).
VYHLEDÁVACÍ FORMULÁŘ
NEJNOVĚJŠÍ VZKAZY
17.10.2024
Létání v turbulentním prostředí kolem 12m/s ( 24kts)
Létání v turbulentním prostředí v nárazech větru přes 12m/s (24Kts) Pokud už máte potřebu létat v takových podmínkách je dobré si říci j... Číst dále
REKLAMA
Letecké nehody ❯ Ultralehké létání
Autor nehody: Karel | Název nehody: Rada nejen všem začátečníkům, ale i mírně pokročilým
28.07.2001

Následující není nehoda, ale nechybělo k ní moc. Tato rada by měla sloužit nejen všem začátečníkům, ale i mírně pokročilým, kteří si jako já donedávna mysleli, že mnoho věcí ze školy se učíme pro "srandu králíkům". Například takové "weight a balance" letadla. Snad pro B747 ale Cessna 172 a podobné ...?<BR><BR> S Cessnou 172 jsme se s kamarádama rozhodli si zaletět na výlet tam a zpět. Plné nádrže, 4 lidi a trochu zavazadel a vše šlo podle plánu. Byli jsme na hranici váhy a všechno šlo, jak jsem předpokládal. Při cestě zpět jsem očekával, že to půjde ještě líp, nebo jsme byli lehčí asi o 70 litrů paliva. Když jsem se však rozhodl pro klesání na přistání, nějak se mé Cessně 172 nechtělo. Knipl až na doraz a docílil jsem tak akorát tolik, kolik jsem potřeboval na bezpečné přistání. Trochu mě mrazilo při představě, že budu potřebovat přitlačit víc a ještě víc to, že jsem si neuvědomoval co se stalo.<BR><BR> Teprve po (naštěstí) bezchybném přistání jsem začal pátrat po příčině. Nejprve jsem si myslel, že zůstal viset trim a nebo se výškovka nevychyluje dostatečně. Po diskuzi se zkušenějším pilotem jsem však přišel na základní chybu. Má představa, že Cessna 172 "tak jako všechna malá letadla", se nemůže dostat z rovnováhy, byla chybná. Při letu zpět jsme byli lehčí o palivo a to už bylo trochu na závadu nebo těžiště se posunulo mírně dozadu. To samo o sobě by tolik nevadilo, ale pasažér zezadu se dožadoval místa vedle pilota, protože při cestě tam letěl vzadu. Nedošlo mi, že letadlu nejde ani tak o to, kdo je vzadu a kdo vepředu, jako spíš o to, kde kdo kolik váží. Bohužel jsem tak povolil přesun asi 30 kilogramů z přední sedačky na zadní. Navíc se oba "otrávení" pasažéři rozhodli, že budou spát a jelikož neměli opěrky, tak se "vyvrátili" hlavama a částí těla jakoby až do zavazadlového prostoru.<BR><BR> Tyto tři faktory stačily k tomu, aby se moje Cessna 172 dostala z balance, a to i přes to, že jsme měli o 50kg méně než "max. landing weight". Mít těchto 50 kilo v zavazadlovém prostoru, tak by to bylo zřejmě nejzajímavější přistání v mém životě s ohledem na to, že jsem i tak přistával na hranici možnosti.<BR><BR> Toto je jedna z příhod, kdy se mi potvrdilo, že podceňovat "teoretické znalosti" nestojí za to. Poučení z této příhody - i malé letadlo lze poměrně snadno vyvést z rovnováhy i při daleko nižším než maximálním povoleném zatížení. A já nejsem instruktor, já jsem to zažil.

Sdílej nehodu:
Kontakt
SkyFly, Czech Republic
Web: www.skyfly.cz
Slety a srazy - nejbližší termíny akcí
CZ
| 26.04.2025 - Den ve vzduchu
CZ
| 21.06.2025 - Memorial Air Show 2025
CZ
Seznamka - pro všechny, kteří někoho hledají
srdce
srdce
srdce
Vaše názory jsou pro nás důležité! Pokud máte nápady, připomínky či zlepšující tipy, rádi je vyslyšíme. Naše adresa: skyfly@skyfly.cz
Průnik do třetí, vzdušné dimenze převyšuje veškeré ostatní mátožně šedivé lidské klopýtání, které je s touto bohulibou činností hrubě nesrovnatelné. |
| © 1998-2024 SkyFly
REKLAMA