Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Předplatné na rok 2000 - soutěž o ceny !

    Letošní rok znamenal příchod nového časopisu Paragliding na svět. Setkávám se s mnoha ohlasy, většinou kladnými nebo "konstruktivně kritickými". Jsem tomu moc rád, protože jsem si vědom, že grafická a textová úprava, ba i samotný obsah článků, není asi vždycky na profesionální úrovni. Nevystudoval jsem žurnalistiku, nestudoval žádnou grafiku na uměleckoprůmyslové škole (kdysi jsem chodil s jednou slečnou, která studovala užitou grafiku a od ní jsem nějaké znalosti pochytil, ovšem žalostně málo) a letos jsem prvně v životě viděl software pro úpravu grafických souborů, pro sazbu a zlom. Proto se od každého, kdo o tomto oboru něco ví, rád poučím. I tak se doslýchám z různých, i odměřených stran, že celková úroveň časopisu má vzrůstající tendenci a tak doufám, že se Paragliding usadí na trhu časopisů pevně a trvale.

    To záleží na několika důležitých faktorech, hlavně na penězích. Nutno dodat, že paragliding je v českých a slovenských krajích přece jen okrajovou sportovní disciplínou a časopis zde sotva uplatní desetitisícový odbyt. Nic naplat, menší počet výtisků znamená také menší požadavky za cenu firemní reklamy a dražší výrobní náklady. Vězte, že jsem nastokrát přepočítával kalkulace a možnosti, jak to zařídit, aby časopis byl co nejlevnější a zároveň pokud možno co nejkvalitnější. Výsledkem je jakýsi kompromis - v roce 2000 více černobílých ofsetových stránek a zároveň vyšší cena. Nechci to omílat pořád dokola. Rozjezd časopisu, zvlášť když mi redakce asociačního Pilota neumožnila inzerovat reklamu na Paragliding, byl finančně náročný a bez dobrých přátel by vydávání paraglidingu brzy skončilo. Propagace časopisu visela na firmách, významných a známých paraglidingových osobnostech, na klubech i na vás samotných, kteří jste časopis ukazovali dalším a dalším. Podle místa bydliště mnohých předplatitelů je vidět, že obrovské zásluhy na propagaci časopisu mají třeba beskydské kluby, firmy a školy (Máci a Skajáci), Brňáci (Šikec), Plzeňáci (Luděk Horák a jejich klub), lanškrounská paraglidingová škola Pavla Maňky, kluby v Táboře, v Plané, v Uherském Hradišti, kluci z Liberce, v Pardubicích, velkým naším příznivcem je prodejna Aviatik v Praze nebo firma Pegas, a další a další. A na Slovensku obětavě zajišťují prodej a distribuci firma SOWI Šport Miloše Václava v Žilině a pegasácký prodejce Miro Jančiar z Banské Bystrice, ačkoliv se skoro nedá mluvit o nějakém zisku z prodeje.

    Chtěl bych, aby vám časopis přinášel to, co o paraglidingu chcete vědět. Nejenom hezké povídání o tom, co kdo uletěl, i když články na toto téma se snad dají číst pořád kolem dokola. To úžasné spoluprožití celého letu! Také si necháváte popustit uzdu své fantazii a představujete si, jak autor článku vybíral nějaký klapanec, také vám běží mráz po zádech, když s ním sdílíte virtuální let nízko nad korunami stromů? Ano, to jsou články, které tu rozhodně chybět nebudou. Ale časopis vám toho přináší mnohem víc: začali jsme seriál o padácích - ani snad ne odborné testy, i když o nich bych také rád napsal, jako spíš pocity nezaujatého letce. Začali jsme nekonečný seriál o letových terénech, zpracovaný tak, abyste si mohli stránku vystřihnout a umístit do kroužkové vazby. Můžete si stránky uspořádat, jak potřebujete; podle zemí, podle horstev, podle abecedy, záleží jen na vás. Píšeme o klubech, aby se padáčkáři navzájem poznali a věděli, jak létají a žijí někde na druhém konci republiky. Líbí se vám takto uspořádaný časopis? Mně zatím celkem jo, i když pozoruji, že by se klidně dal rozšířit rozsah stran, protože pořád je o čem psát a i v našich zemičkách bují čilý paraglidingový život.

    Zatím třeba nemohu dávat do každého čísla fotogalerii, ačkoliv jen z fotografií, které mám od Petra Rečka, bych dnes sestavil deset takovýchto časopisů. Jenže prolistujte si časopis a uvidíte, že tu prostě už nezbývá místo. Hlavně proto, že mi posíláte skvělé články. Tudíž právě a jen vám patří můj dík.

    V tomto a v příštím čísle je vytištěná složenka, kterou si vystřihněte, prdněte na ní svoje razítko nebo na ní hoďte své velectěné jméno s adresou, sáhněte do předvánočních třináctých platů a to pětikilo mi pošlete. Já se pokusím nepodlehnout lákavým svodům a na Bahamy s penězi prchnu až někdy jindy. A abyste si nemysleli, že si vašimi proletářskými penězi nacpu své kapitalistické kapsy, nabízím vám malou předplatitelskou soutěž. Ne o žádné blbosti, jako jsou trička nebo baseballové čepice. Zralou úvahou jsem se dobral k následujícím odměnám vylosovaných předplatitelů:

1. cena:
   Fungl nová voňavá zářivě čistá a překrásná paraglidingová postroj od Sky Paragliders v ceně 5770,- Kč

2. cena:
   Mobilní telefon EuroTel Go s předplacenou SIM kartou v ceně kolem 5000,- Kč

3. cena:
   Kompaktní fotoaparát v ceně kolem 2500,- Kč

4. cena:
   Velký batoh na padák od Sky Paragliders v ceně kolem 900,- Kč

5.-10. cena:
   Letecká mapa ČR ICAO 1:500 000 v ceně asi 350,- Kč

    Záměrně jsem nevolil kombinézy, bundy, helmy nebo brýle, prostě věci, u nichž záleží na velikosti. Kdyby se některému výherci cena nelíbila, může jí s výhodou střelit prostřednictvím naší inzerce. Zvlášť 1.a 2.cena jsou v téměř stejné cenové kategorii a snadno se může stát, že se výhercům hodí právě ta opačná.

    A jak s vylosováním? O víkendu 29.1.-30.1.2000 plánuji uspořádání paraglidingové taneční zábavy v kulturním domě na Sýkořici (30 km západně od Prahy, 4 km východně od Křivoklátu), kam chodí létat kladenská parta, je tam krásná příroda, lepé děvy a vůbec, tancovačka tady ještě nebyla a tak jí chci udělat. A právě tam proběhne pod vaším dohledem vylosování této soutěže a předání (nebo pozdější odeslání) výher. V příštím čísle bude všechno upřesněno. Pochopitelně, uzávěrka předplatného bude v pátek 28. ledna.

    Samozřejmě z losování vyloučím své drahocenné příbuzné a rovněž se děsím toho, že výhru získá některý z mých nejbližších přátel, byť předplativších, protože podezíravost českých lidiček ze zmanipulovanosti je nadmíru předpokládaná. To snad věnuji výhry svým nepřátelům… Jinak ale na zábavu nebudu tahat žádného notáře. Prostě vyzvu některé z děvčat, aby svou spanilou ručkou vytáhla z pytlíku cedulku s číslem a podle abecedního seznamu předplatitelů nakonec vypátráme, kdo to vlastně je.

    A běžte už pro nůžky.


 Návrat na domovskou stránku