Chcete na tomto místě svoji reklamu ?

S Kuzmem na Mamuta

Karel "Charlie" Vejchodský

    Jak předeslal ve svém popisu Kuzma, na plochu do Březí pár kilometrů severněji od našich oblíbených navijákových, dnes již celkem legendárních Nových Sadů, vyrazila jedna skupinka, pro zjednodušení ji nazývejme třeba skupinkou "A", ve složení Kuzma, Vlasta, Artura, Ježek a já vozem Škoda 1203 s několika inspirativními časopisy pro pány



    a nestandartní bubnolanovou úpravou v zavazadlovém prostoru … prostě s odvijákem.

    Druhá skupinka, opět pro zjednodušení ji nazývejme například skupinkou "B" (tím nechci říct že by byla nějaká podřadná) vyrazila s hodinovým zpožďěním ve složení Stříbrňák a rakouský navrátilec Pavel Dohnálek ve voze Mazda 626 bez jakékohokoliv zajímavého vylepšení.

    Po nutných úpravách vlekací plochy



    jsme odložili časopisy, začali kout pikle a vymýšlet, co s načatým odpolednem. Naťukal jsem SMS deklarující nějaký trojúhelník do Poháru, co se mi na mapě zalíbil. Když mi přišla potvrzující odpověd ukazující 55.8km, tak jsem se lehce podrbal za uchem a vyzval Kuzmu s Arturem, ať si to napíšou taky, že to je v pohodě a jen malí lidé mají malé cíle.

    Po odepnutí ve 150m jsem se dlouze zvedal v nulce až půlmetru. A to tak dlouze, že jsem se až za 40 minut po startu potkal pod základnou s Kuzmem, který šel až třetím lanem. Na družicovém snímku je vesnice Březí z výšky 2600m n.m., v kroužku pak startoviště s rozloženými kapesníčky.



    Áaaa, dnes to vypadá na joint flight (chápej společný let) podobně jako minulý rok po dálnici do Humpolce. Spolupráce s Kuzmem mi sedí a tak jsme nelenili a ve speedech jsme si to kodrcali k Velkému Meziříčí.



    Cestou k prvnímu otočňáku, totiž západní výpadovce D1 u Velkého Meziříčí jsme se ocitli v největší výšce celého letu, já necelých 2800m n.m., Kuzma ještě výš si hrál chvilku na schovávanou.





    Občas to zadrncalo, ale jinak klídek. Za 45 minut jsme měli první rameno za sebou a pěkně jsme si to šinuli nad přehradu u Mostiště. Jupííí, vário pípá, svět je krásný a přímo nad hladinou se zvedáme znovu až pod základnu. Začal jsem se pomalu vracet na trasu, zatímco Kuzma letěl kamsi pryč. Netušil jsem, že ho v té chvíli trápily jiné myšlenky než výběr vhodné stopy na přeskok, ale jak jsem se pozděli dozvěděl - zadařilo se a prádlo zůstalo suché.

    Za chvíli jsme zase vedle sebe a pádlujeme pomalu ke Zvoli, našemu druhému otočňáku.




    Přeskok to byl dlouhý, ale 400m nad zemí mi v pohodě stačilo ke snadnému zachycení, Kuzma chvilku bojoval nad kostelem, naštěstí všichni svatí stáli při nás. Stoupání však nebylo kdovíjaké, ve 2000m n.m. skončilo úplně, a tak jsme to poslali přes Dolní Rožínku kolem uranových dolů k dalšímu mraku. Moc lehce to ale nešlo. Zbývalo nám 12km a my jsme se po nekonečném klesání začali pohupovat v bublinách kousek nad zemí. Kuzma na mě hulákal, že mám u něj piváka. Netušil jsem proč, když jsme v takových sračkách, ale asi viděl dole nějakou zapadlou putyku s mladou prsatou číšnicí. Motali jsme se na rozhraní lesů a polí jak špína v kýblu docela dlouho, ale vytrvalost zvítězila a v 16:15 jsme byli ve 2200m n.m.



    Vyrazili jsme do vymeteného modra směr nenápadná chmurka, která se však během našeho letu k ní stačila docela rychle rozpadnout a zmizet. Asi jsme se na ni dívali moc upřeně a ona se nás lekla. Výška 900 nad start, rychlost 39km/h, opadání 2m/s a do cíle 6km. Mozek mi šrotoval a nic moc pozitivního mi nevycházelo, ale naštěstí ze stálého klesání začal padák cukat, drncat, škubat a začal jsem tušit, že záchrana je nablízku. Chvilku na to houknul Kuzma, že má dvoumetr, a bylo vyhráno. Dotočili jsme 2500m n.m. a s velkou rezervou jsme se za nadšeného hulákání přihnali zpět do Březí.



    Celý společný let nám trval 3 hodiny 15 minut a to asi hlavně díky aktivní spolupráci. Jak polítali kamarádi už napsal Kuzma. Cestu domů nám jako obvykle zpříjemnilo pár těch piv po cestě se spoustou nadšených historek, zatímco pánské časopisy tentokrát zůstaly bez povšimnutí ležet pod sedadly.



 Trasa přeletu


 Návrat na domovskou stránku