Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Navigační dálnice (Highway)
    Pro udržení správného směru pohybu k cíli slouží konfigurovatelná stránka s navigační dálnicí, na které lze aktivovat zobrazení spousty dalších důležitých údajů od rychlosti přes např. čas či vzdálenost zbývající do dalšího cíle až po stranovou odchylku od správného kurzu. V přístroji ovšem nenalezneme všem pilotům dobře známý HSI (Horizontal Situation Indicator), který je použit v přístroji Garmin GPS III Pilot.

Trasy (Routes)
    Z libovolných bodů v přístroji obsažených je možno sestavovat trasy. Nezáleží přitom, jestli se jedná o bod z mapy či ze skupiny uživatelem zadaných bodů. Přístroj je schopen uchovávat v paměti maximálně 50 tras, přičemž každá trasa může obsahovat nejvýše 50 bodů. Po aktivaci příslušné trasy pak přístroj neomylně naviguje postupně od prvního bodu trasy až k poslednímu a samozřejmě je možno stiskem tlačítka kdykoliv trasu obrátit v opačnou.

Záznam prošlé cesty (Track log)
    Známý "Záznam prošlé cesty" může obsahovat až 10 tisíc automaticky zaznamenaných pozic (souřadnic bodů, jejich výšek a časů), přičemž je možno nastavit buď velikost časového intervalu mezi ukládáním jednotlivých bodů (vhodné pro létání) nebo velikost vzdálenosti mezi body (vhodné pro často svačícího turistu). Tyto záznamy cest lze v maximálním počtu 10 také uchovat v paměti pro pozdější využití. Do paměti uložená cesta je však zkomprimována na přibližně desetinu jen těch nejvýznamějších bodů a pochopitelně taky něco "ukrojí" z maximální kapacity pro další záznamy prošlých cest. Velmi důležitou je možnost nastavení reakce přístroje na situaci, kdy je právě zaznamenán maximální počet bodů prošlé cesty (zaplněná paměť). Je možno volit mezi automatickým umazáváním časově nejstarších bodů (průšvih pro závodního pilota, jako první se smaže start), automatickým vypouštěním některých méně významných bodů trasy (podobný průšvih, obvykle chybí právě otočný bod) a zastavením dalšího záznamu při zaplnění paměti "Stop When Full" (tady pilot hlasitě jásá).

Trasový počítač
    Pomocí funkce "Trip Computer" je možno velmi přesně sledovat zajímavé údaje o našem právě probíhajícím letu či výletu, např. naměřenou vzdálenost, naměřený čas, okamžitou rychlost, průměrnou rychlost, maximální rychlost, vertikální rychlost, směr pohybu, výšku, čas zbývající do cíle, vzdálenost k cíli, atd. Kterýkoliv z údajů je možno nezávisle na ostatních kdykoliv vynulovat.


Proximity Waypoints
    Velice užitečnou funkcí je možnost nadefinování kružnic o libovolných poloměrech kolem max. 10 různých bodů, přičemž přístroj upozorní na přiblížení se k danému bodu na tuto nastavenou vzdálenost. Závodní pilot okamžitě tuší, že už nebude létat až nad otočné body, ale po protnutí kružnice směrem dovnitř si to rovnou namíří na další otočňák. Nadefinované kružnice se pochopitelně nesmějí protínat, přístroj by byl v místě jejich průniku bezradný. Taková situace ale na závodech jistě nenastane.


Komunikační rozhraní
    Přes čtyřpinový konektor na zadní stěně přístroje je možno přibaleným kabelem spojit GPS s počítačem přes sériové rozhraní. Po dokoupení dalších kabelů můžeme napájet přístroj z 12V palubní sítě v automobilu nebo propojit dva přístroje mezi sebou. Konektor je kulatý a tedy kompatibilní mezi všemi modely řady GPS 38, 45, II, III, 12XL a MAP, 72, atd. Nelze jej ale použít na přístroje řady eTrex ani pro přístroj eMap. Rozsah externího napájecího napětí se může pohybovat v rozmezí 8 až 35V.

    A na závěr kromě konstatování, že Garmin GPSMAP 76S je nejlepší přístroj, který jsme prozatím testovali, ještě jedna nedokumentovaná možnost. Zapneme-li přístroj za současného držení klávesy "Enter", naskočí servisní stránka se zajímavými údaji (verze software, napětí baterie, doba od posledního resetu, frekvence, teplota, atd.). Je možno také provést test displeje a funkčnosti všech kláves.



 Návrat na domovskou stránku