... návrat do regionu.
Češki

Startuje se z kamenité horské louky, která je dostatečně prostorná pro bezpečný start.

Startoviště

Celou cestu nahoru se jede po dobrém asfaltu a pěšky se jde jenom asi 500 metrů do mírného kopečku. Na výpadovce z města Makarská směrem na Dubrovník se dáte doleva směrem k horám. Je tam ukazatel na Vrgorac. Několik kilometrů za horní částí vesnice Tučepi odbočíte doleva do parku Biokovo. Je tam několik ukazatelů, mimo jiné Svaty Jur 1768 m. Hned za odbočkou je závora, kterou vám zvedne hlídač po zaplacení mýtného 15Kun (asi 75Kč). Teď se musí vaše auto vyškrábat po skalách na hlavní hřeben. Tam asi 2km za hospodou Vrata Biokovo je pravoúhlá zatáčka vpravo, která rovně přechází na polní cestu. Tady se otočte a zaparkujte auto asi 50m zpátky na rozšířeném vyhýbacím prostoru. Nahoďte bágl na záda a vydejte se po polní cestě, která postupně přechází na pěšinku. Dobře si ji hlídejte, místy se úplně ztrácí. Nenechte se odradit hromadou šutrů, kamení a skal, tady se skutečně lítá !! Moře je po vaší levé straně za hřebínkem. Pokud ho přelezete příliš brzy, dostanete se přímo na kraj propasti. Je třeba dojít na takový menší kopeček nad zbytky kamenných domků. Je nutno trošku hledat, start není označen ani flérou. Je to vlastně kamenitá louka s vyčištěným místem tak pro jeden padák, ale zaručující bezpečný start. Start se sice špatně hledá, ale je o 10km blíž než starty u chaty Vosač.

Přistává se 4km SZ za Makarskou na pláži Ramova na souřadnicích N43°18.839' E16°59.787'. Cestu k přistávačce najdete snadno. Za Makarskou směrem na Split je sto metrů za čerpací stanicí křižovatka. Doprava nahoru se jede na start Veliko Brdo a doleva na přistávačku.

Sjeďte dolů až skoro k moři a odbočte na polní cestu vpravo. Na konci cesty je louka, na které se přistává. Je tu sice pěší zóna, ale aut tu jezdí plno. Jak v tomto směru funguje místní velmi aktivní policie nevíme. Přistávací plocha je označena rukávem a cedulí. Je to louka bez kamení přímo u pláže, která je od magistrály vzdálená 1500m. Na okraji pláže je veliký nápis FKK, což je místní označení pro nudistickou pláž, takže před přistáním je nutné dle dobrých mravů odhodit veškerý oděv ...

Přistávačka na pláži

Druhou možností je přistání na hřišti v Tučepi. POZOR - na hřišti v Makarské se přistávat nesmí! Přistát lze jen na těchto dvou místech, jiné tu prostě a jednoduše nejsou a proto si je velmi pozorně prohlédněte.

Přistávačka na hřišti

Další užitečné informace o této oblasti najdete v článku Létání na Makarské riviéře.

Pozor - na mapě není sever nahoře, ale vpravo nahoře !