... návrat do regionu.
Veliko Brdo - Jih

Startuje se přímo z cesty v prudkém suťovém svahu mezi keříky.

Startoviště

Start je kousek od magistrály a lze ho poměrně snadno najít. Za Makarskou směrem na Split je sto metrů za čerpací stanicí křižovatka. Doleva se jede na přistávačku. Nahoru je značena odbočka na Veliko Brdo. Je to poslední ukazatel a před vesnicemi v horách nejsou ani cedule s názvy obcí. Tady se ukáže jak jste připravili vašeho plechové miláčka na cestu, je to totiž pořádně do kopce. U Škodovek 105 zapněte pomocné chlazení (topení) a vylosujte přídavnou pohonnou jednotku (tlačící člověk). Před kostelem, který je špatně vidět, se dejte doleva poté druhou doprava nahoru do vesnice Baškovič. Odbočka hned za kostelem je první. Tady končí asfalt a začíná polní cesta (chorvatsky makadam). Cesta je slušná, ale místy jsou vyjeté hluboké koleje. Za vesničkou se ještě dvakrát odbočuje doprava. Můžete to taky dojít pěšky po pastevecké pěšině na úbočí, ale je to tak na hodinu. Start je nahoře pod skalami přímo u cesty.

Přistává se dole na pláži Ramova na souřadnicích N43°18.839' E16°59.787'.

Přistávačka

Cestu k přistávačce najdete snadno. Za Makarskou směrem na Split je sto metrů za čerpací stanicí křižovatka. Doprava nahoru se jede na start Veliko Brdo a doleva na přistávačku. Sjeďte dolů až skoro k moři a odbočte na polní cestu vpravo. Na konci cesty je louka, na které se přistává. Je tu sice pěší zóna, ale aut tu jezdí plno. Jak v tomto směru funguje místní velmi aktivní policie nevíme.

Přistávací plocha je označena rukávem a cedulí. Je to louka bez kamení přímo u pláže, která je od magistrály vzdálená 1500m. Na okraji pláže je veliký nápis FKK, což je místní označení pro nudistickou pláž, takže před přistáním je nutné dle dobrých mravů odhodit veškerý oděv ...

Další užitečné informace o této oblasti najdete v článku Létání na Makarské riviéře.

Pozor - na mapě není sever nahoře, ale vpravo nahoře !