... návrat do regionu.
Vošac

Startuje se z malého travnatého plácku v zalesněné skalnaté rokli. Je to nejhorší start v této oblasti. Doporučuji použít jinou plochu, například kilometr vedle je Pržinovac. Pomníček vlevo dole hovoří za vše.

Startoviště

Celou cestu nahoru se jede po dobrém asfaltu a pěšky se jde jenom asi 15 minut do mírného kopečku. Cestu nahoru najdete snadno. Na výpadovce z města Makarská směrem na Dubrovník se dáte doleva směrem k horám. Je tam šipka na Vrgorac. Několik kilometrů za horní částí vesnice Tučepi odbočíte doleva do národního parku Biokovo. Je tam několik ukazatelů, mimo jiné Svaty Jur 1768 m. Hned za odbočkou je závora, kterou vám zvedne hlídač po zaplacení mýtného 15Kun (asi 75Kč). Teď se musí vaše auto vyškrábat po skalách na hlavní hřeben. Pokračujte dál a po nějaké době přijedete ke křižovatce s cedulí Vosač. Za bránou je to jediná asfaltová odbočka doleva. Dejte se po ní a po chvilce dojedete k chatě Vosač. Dál se jde pěšky. Sejděte po schodech dolů a pokračujte po značené pěšině směr Makarská. Chorvatské značení tvoří červenobílé čáry nebo červené kolečko s bílým puntíkem. V sedle s vybetonovanou vyhlídkou na moře pokračujte dál k Jadranu. V první pravotočivé zatáčce (180°) vstupte do lesa a po sto metrech by jste měli narazit na start.

Přistává se 4km SZ za Makarskou na pláži Ramova na souřadnicích N43°18.839' E16°59.787'. Cestu k přistávačce najdete snadno. Za Makarskou směrem na Split je sto metrů za čerpací stanicí křižovatka. Doprava nahoru se jede na start Veliko Brdo a doleva na přistávačku.

Sjeďte dolů až skoro k moři a odbočte na polní cestu vpravo. Na konci cesty je louka, na které se přistává. Je tu sice pěší zóna, ale aut tu jezdí plno. Jak v tomto směru funguje místní velmi aktivní policie nevíme. Přistávací plocha je označena rukávem a cedulí. Je to louka bez kamení přímo u pláže, která je od magistrály vzdálená 1500m. Na okraji pláže je veliký nápis FKK, což je místní označení pro nudistickou pláž, takže před přistáním je nutné dle dobrých mravů odhodit veškerý oděv ...

Přistávačka na pláži

Druhou možností je přistání na hřišti v Tučepi. POZOR - na hřišti v Makarské se přistávat nesmí! Přistát lze jen na těchto dvou místech, jiné tu prostě a jednoduše nejsou a proto si je velmi pozorně prohlédněte.

Přistávačka na hřišti

Další užitečné informace o této oblasti najdete zde.

Pozor - na mapě není sever nahoře, ale vpravo nahoře !