Do you wish to put your advertisement on this page ?

    Number of messages found: 11


    ... return to the column.


21.4.2024 Author: Filip Zejda - Title: Kontrails, jiné trails a pozorování
   

13.4.2024 jsem letěl ze své plochy LKZBILI opravovat jiné letadlo do LKKA v 6:30. (4:30UTC) To většina lidí v sobotu spí. Po vystoupání do potřebné výšky jsem viděl jak z jihlavského Kronospanu hulí komíny a všechen popílek a sajrajt se rozptyluje dole ve všech údolích a kotlinách směrem do Třebíče. Běžný stav, nevadí to místním, hlavně že to nedofoukne až k nám na druhou stranu ( pomyslím si). Potom se podívám na oblohu a je na ní pravidelná gridová mřížka z pravidelných kosočtverců, jeden jako druhý, napočítám tak 8 linií podélně a podobně tolik příčně celé se to táhne až k východnímu obzoru, vše ve střední letové výšce, a dokonale symetrické. Dopravní letadla která pozoruji létají zcela zřejmě vysoko nad tím a občas to zkazí nějakými kontrails, které evidentně nezapadají do systému, ale také se za nimi čáry mizí. Při přestoupání vojenského koridoru ve výšce asi 3300ft AMSL jsem si všiml, že se z těchto mřížek doslova sype nějaký sajrajt dolů k zemi v takových šedivo stříbrných cárech, které už nevydrží ve stopě. Odpoledne, když jsem se vracel, už byla obloha pokrytá rozplizlou "stříbrno- šedou" směsí co padá na zem. Tolik mé sobotní pozorování. Pro nás ostatní, kteří jen nehledíme k zemi a do mobilu je to podnět k zamyšlení. Obrázek je ilustrační opakuji ilustračnía je na něm vidět stejný vzor, který jsem pozoroval a popisoval, ale jiné výšky. Na druhém obrázku je nad oblačností vidět celá gridová síť, která v místě pozorování od LKJI do LKKA pokryla celou oblohu a obzor v čase pozorování. Nikomu nic nevnucuji. Prosím berte to jako příspěvek k diskuzi, zda jste jako piloti v letícím letadle někdy pozorovali něco podobného. Otázka na meteorology je, jak pracují s takto hustou gridovou sítí plnou desítek, možná tisíců tun kondenzačních jader a jaké pro to mají matematické modely a jak díky nim předpovídají počasí nám pilotům a jaká je spolehlivost těchto předpovědí. Všem děkuji za maximální slušnost, protože téma je to obrovské a týká se všech pilotů.


28.3.2022 Author: Filip Zejda - Title: Nouzová přistání ULL i GA, články s videoukázkami a fotografiemi k tématu.
   

Dobrý den čtenáři SkyFly, po desítce skutečných nouzáků jsem pro Vás připravil článek, jak na nouzová přistání. Dozvíte se jaké postupy jsou nejvhodnější, čemu věnovat více a čemu méně pozornosti. Jak se přistává na louky, pole, na silnici, do města a na vodu. Dozvíte se jakým manévrem sobě a jiným můžete zachránit život a mnoho dalšího. http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-nouzova-pristani/ a http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-nouzova-pristani-ii/ Přeji Vám pěkné počtení. F. Zejda


20.2.2022 Author: Filip Zejda - Title: Nevšední seriál článků o pilotním výcviku
   

Nový seriál článků o pilotním výcviku z netradičních úhlů pohledů - jak studentů tak i instruktora, ale i majitele letecké školy a vlastníka letadel. Dozvíte se:
1. Jak rozpoznat dobrou leteckou školu a rozdíly mezi nimi, jací jsou instruktoři a kterým je lepší se vyhnout.
2. Jak si zajistit pohodu na palubě při výcviku a pracovat s intenzitou výcviku k Vašim schopnostem.
3. Jaké letadlo je vhodnější pro výcvik a kterým se úplně vyhnout- protože je pastí na studenta.
4. Jak si jednotliví provozovatelé nechávají platit neodlétané hodiny, účtování hodin při výcviku.
5. Jak si zajistit maximální pohodlí na palubě při výcviku a jak platit za pilotní výcvik méně.
V seriálů článků jsou dále vloženy informace, které nikdy nebyly zveřejněny komplexně a v celku. Dozvíte se i informace které by nejraději byly utajovány...
Přeji Vám pěkné počtení a krásný letový den. Filip Zejda
http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-letecke-skoly-1/
http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-instruktori-2/
http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-intenzita-vycviku-a-pohoda-na-palube-3/
http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-letadla-v-letecke-skole-4/
http://www.letecka-skola-vysocina.cz/blog/pilotni-vycvik-jak-zvysit-efektivitu-vycviku-a-platit-mene-5/


27.9.2021 Author: Filip Zejda - Title: Pokračovací výcvik - Busch pilot training
   

Ahoj piloti už 15 let lítám z jakýchchkoliv jiných ploch, Možná by se někomu moje dovednosti a zkušenosti mohly hodit. Pokud Vás to zaujalo - volejte večer.

Co je potřeba k zdokonalovacímu výcviku:
1. Platná pilotní licence ULL(A), pokud máte PPL, CPL, nebo ATPL nebo jinou licenci připravím Vás na zkoušky na ULL(A)
2. Platný medical na ULL , II. trídy, nebo I. třídy
3. Pojištění pilota za škodu způsobenou provozovateli letounu na minimálně 200 000,- CZK ( LAA, Aeroweb, Ergo) Doporučuji připojistit i na krytí a újmy provozovatele.
4. Přeškolení na typ Yetti J-03 1,2 TSI, nebo Tecnam P 2002 Sierra R912 ULS, podle toho, na kterém typu bude probíhat pokračovací výcvik - minimálně 2:15h dle osnovy LAA(A), bude Vám potvrzen. Cena dle běžného sazebníku.
5. Nálet minimálně 100 hodin - pokud budete chtít přistávat a vzlétat z jakýchkoliv jiných ploch (požadavek dle zákona)


21.5.2020 Author: Ivan - Title: ul rans s 12
   

Ahoj vlastni niekto ul Rans s 12 a mohol by ma par minut odviest samozrejme za uplatu mam zaujem to kupit
dakujem.



 
|Next page ...

 Return to home page