Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Úterý 5.8.
    O dnešní ranní budíček se spolehlivě postaral vrtulník, jehož posádka se rozhodla už o sedmé hodině ranní zahájit betonování patek sloupů pro jakýsi nový vlek ve strmém svahu nad chatou Björnson. Na čistě modré obloze dnes zase pere slunce jako každý den a není už pilota, který by neměl spálený alespoň nos.

 Snídaně vedoucího závodníka Mirka Stěhuly

    "Boha jeho, asi umriem," chytá se za srdce zpocený Mišo Čierny při dnešním výstupu na startoviště a na plochých kamenech horského chodníku za ním zůstávají lesknoucí se kaluže potu. Netroufá si synek na pohodlnější způsob dostoupání dvou stovek výškových metrů vzduchem, který dnes zkoušejí s Jurajem Klejou i Jaroslav Jandúch a Peter Vrabec. Všichni tři po několika minutách kroužení úspěšně přistávají na startovišti, Jaroslav Jandúch dokonce bravurním kotoulem.

 Michal Čierny

    Na briefingu ohlášená disciplína má 7 otočných bodů a je nepopsatelně složitá. Bude se létat cik-cak nad Chopkem, Jasnou a Demänovskou dolinou a cílová páska dnes bude natažena ve Svaríně. Celkově trasa měří 60 kilometrů a startovní okno bude otevřeno od 12:00 do 14:30.

 Ivan Priesol a Peter Mensák ukazují na briefingu popis dnešní složité disciplíny

    Už devět minut po otevření okna startuje jako obvykle první Juraj Kleja a sotva minutu po něm Peter Hvôrka. Brzy je následuje i celé závodní pole - termika funguje skvěle a trasa je dnes přece jen dlouhá. Během 40 minut od startu první dvojice jsou všichni závodníci ve vzduchu a protože trasa disciplíny vede neustále na dohled od startoviště, připomíná dnešní soutěžní odpoledne sledování dostihových závodů z tribuny. Chybí už jenom hamburgery a zmrzlina.

 Mladší sestra Anny Kurnikovové na Chopku


 Start

    Krátce před 14. hodinou už přistávají vysoko v horách v nezáviděníhodném místě na malé mýtině uprostřed kosodřeviny Robert Králik a vzápětí po něm i Vlado Tranžík. Dalekohledem je pak možné dobře sledovat, jak oba balí padáky a vydávají se na dlouhý pochod dolů do údolí.

    Jako problematické se dnes ukazuje třetí rameno trasy s otočným bodem vysoko na hřebeni, k jehož dosažení je potřeba mít dostatek výšky a už po 14. hodině sedí na přistávačce Lúčky křídel jako much. Celkem 26 pilotů tak končí svůj dnešní let mezi osudovým 7. a 15. kilometrem a pouze 21 jich ještě pokračuje dál.

 Ve vzduchu

 Nad Chopkem

    Vykalibrované dokluzy některých závodníků do cíle ve Svaríně končí průlety ve výškách sotva 20 metrů nad páskou, Jurajovi Klejovi při přistání naopak 700 metrů do pásky chybí. V cíli je nakonec po čtyřech hodinách celkem 9 pilotů. Vítězem dnešní disciplíny se nejlepším časem 2 hodiny a 43 minut stává Miroslav "Radar" Stěhula, o 16 minut pomalejší je druhý Michal Orolin a třetí Štefan Bendík. Čtvrtý nejlepší čas má dnes Michalův bratr Pavel Orolin.

    Večer začínají Vyparinovci na ohni před chatou Björnson "piecť sviňu", rožní se stejky a opékají špekáčky. Odkudsi se objevuje sudové víno a Renáta Kuhnová začíná už po druhé skleničce Portugalského modrého hovořit tak skvěle polsky, že ani Poláci netuší, o čem se tady řeč vede.

 Walter Wojciechovsky, Renáta Kuhnová, Hanka Matyásková a Portugalské modré

    Na samotné špici celkového pořadí tak po dnešku nenastala žádná výrazná změna, pouze na třetím místě vystřídal "hobíka" Miroslava Matoviče "profík" Juraj Čiernik.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku