Sobota
Počasí jako by se rozhodlo předposlední soutěžní den dohnat vše zameškané. Viditelnost byla vynikající a ostré slunce pálilo na sytě modré obloze už od časného rána. Citelné severozápadní proudění nad hřebenem Montagne de Chabre dalo vzniknout prozatím ojedinělé disciplíně - přímému letu na 70km vzdálený cíl v horách u města Saint André.

Silně stabilní zvrstvení vzduchu však úspěšně brzdilo vývoj využitelné termiky až do 14. hodiny odpolední, což dalo dostatečný prostor vypravěčskému umění světoběžníka Michala Cipry a příval jeho často i pravdivých zážitků pak na dlouho přehlušil veškerou ostatní konverzaci na startovišti.

Teprve ve 14:45 odstartovala první skupina tří horkých favoritů. Jak se ale později ukázalo, měli tentokrát přece jen ještě hodinku počkat. Přibližně v jedné třetině délky trasy pak ze země mrzutě sledovali, jak je postupně přelétávají ostatní. Nejlépe snášel předčasné přistání Miroslav Čáp, který posadil svůj kluzák značky Stealth přímo uprostřed ovocného sadu a zabezpečil tak celou svoji rodinu zásobami ovoce na celý týden.
Cíl na břehu jezera u Saint André si tento den prohlédli pouze čtyři piloti. Nejlépe si v členitém horském terénu vedl úspěšně finišující Honza Krofta, který k dosažení cíle potřeboval 2 hodiny a 45 minut.
|
O něco pomalejší byl Radek Dykast, těsně následovaný Járou "Bobrem" Maškem. Čtvrtý se umístil zdejších poměrů velmi dobře znalý Michal Cipra, který se nechal od Olého Juříčka po několika lahvích francouzského vína přece jen přesvědčit a začal létat s vypůjčeným variem značky Bräuniger.
V celkovém pořadí tak došlo opět k zamíchání karet. Pilot na 3. pozici, Radek Dykast, se dotáhl na druhého v pořadí Dana Vyhnalíka na rozdíl pouhých 14 bodů. Stále lepší Honza Krofta poskočil ze 7. místa rovnou na 5. příčku a Michal Cipra šel z 8. pozice na 6. místo, výměnou za Jirku Nádvorníka. Z první desítky boužel vypadl o pár bodíků Ivan Vlk a naopak mezi 10 nejlepších se protlačil Jára "Bobr" Mašek, a to hned na osmou pozici.
Ať už piloti tento den přistáli v cíli nebo kdekoliv na cestě k němu, všichni si svorně pochvalovali nádheru terénů podél celé trasy letu a krásu zdejších panoramat z výšek kolem 2700m n.m.

Vzhledem k velkým vzdálenostem a navigační složitosti horského terénu se pak ovšem svoz pilotů z trati protáhl hluboko do noci a české svozařky měly o pěkný večer spolehlivě postaráno.

Slušný bodový náskok Petra "Pedro" Nedomy dával tušit, že při jeho zítřejším bezchybném letu "na jistotu" bude o vítězi celých závodů rozhodnuto. Neklidnou noc však musel zažít Dan Vyhnalík a Radek Dykast. Zítřejší den měl totiž ukázat, kdo z nich se umístí v celkovém pořadí jako druhý.
Miroslav Čáp a Honza Krofta si zase dělali zálusk na 4. příčku celkového žebříčku, i když Mirkův náskok ve výši 143 bodů a znatelná podpora Vichřice na frekvenci 147.52MHz hovořily jednoznačně v jeho prospěch.
Stejně tuhý boj měl být sveden mezi Járou "Bobrem" Maškem, Ivanem Šatrou a Ivanem Vlkem. Všichni se pochopitelně chtěli natlačit do první desítky, kde už bylo bohužel místo pouze pro dva. A to ještě přiléval oleje do ohně zezadu útočící Přemek Beneš se ztrátou sotva 100 bodů. Zítřejší den tedy sliboval docela dramatické divadlo.
|