Prezentace se nekonala, protože se očekával přílet dalších soutěžících zdržených počasím.
V pátek 12.6.98 bylo opět bídné počasí a tak se ranní prezentace odložila a očekával se přílet zpožděných borců. Zpoždění borci ale neletěli a tak konečně proběhla prezentace a přejímka aeroplánů. Při vážení se ukázalo, že pár aparátů má více či méně nad váhu ale sportovní komise zaujala vstřícné stanovisko a všechny nechala soutěžit s tím, že v Olomouci na Masarykáči, tam už neprojdou… !
Počasí se střídavě kazilo a lepšilo a tak po výkladu propozic nás vyhnali soutěžit v přesnosti přistání do DECKu. S přerušením se odlétalo 6 kol, z nichž byly vybrány čtyři nejlepší. DECK byl klasický - přistání se zastaveným motorem. Přes naše velké obavy se nám podařilo třikrát dotknout v DECKu a také tam zastavit, takže jsme úplně nepropadli.
Večer nám Petr Chvojka zadal navigační trať na zítra, takže jsme mohli počítat, plotovat a odhadovat umístění fotografií až do úplného vyčerpání. Ráno v sobotu 13.6. ale počasí zase trucovalo a tak se start čtyřikrát odkládal. Nakonec jsme mohli ve 14:00 startovat (jako první, protože na Lambádě jsme si zadali rychlost 108 km/h) na etapu 93 km dlouhou. Vedla po lomené trati, vyhledávali jsme znaky a písmena a snažili jsme se identifikovat 8 fotografií. Rozhodčí pracovali rychle a krátce po návratu traťových komisařů už byly k dispozici předběžné výsledky.
Večer jsme opět dostali zadání zítřejší trati, takže jsme se mohli v klidu připravit. Někteří toho využili, někteří se oddávali společenskému životu v příjemném prostředí jaroměřského baru. Trať byla pro změnu s dvěma kruhovými úseky, takže jsme se trochu potýkali s plotováním. Nakonec jsme si zatipovali fotky. Díky kvalitním mapám (vojenské, 1:200 000) a přesnému vyfocení se nám podařilo natipovat polovinu.
V neděli 14.6. se konečně polepšilo počasí a tak jsme mohli v 8:00 vyrazit zvolenou rychlostí 102 km/h na trať délky 107 km. Všem účastníkům se ji podařilo hladce překonat a tak se odpoledne mohl zachránit nominační charakter soutěže a byla vypsána disciplína na spotřebu paliva a to termická. Obdrželi jsme 6 kg paliva a v okně od 13:00 do 13:30 jsme z DECKu mohli vyrazit vstříct hypotetickým kumulům. Bohužel, jak už to bývá, kumuly se vyskytovali mimo povolenou oblast létání a tak bylo nutno spíš se spolehnout na nízkou spotřebu Lambády. S občasným vypnutím motoru se nám podařilo splývat vzduchem 1 hod 43 min. Přistání do prodlouženého DECKu se nám povedlo, nějaké znaky jsme také nalezli a tak jsme s naším umístěním mohli být spokojeni.
Závěrem je nutno říci, že z hlediska závodníka bylo soutěž dobře připravená, fotky a znaky od Petra Chvojky přesně seděly na trati (samozřejmě také díky pozemnímu sledu). Vše proběhlo v klidu, v pohodě a nebyly žádné stížnosti a protesty. Škoda, že díky nepřízni počasí jsme nemohli odlétat všechny připravené disciplíny.
|