Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


Neděle 20. července
    "Ono to manželství je stejně jenom administrativní záležitost," vykecávají se někteří nejmenovaní piloti ráno u snídaně z kocoviny po včerejší bouřlivé noci v penzionu Kukačka a už v 8:30 oznamuje ředitel závodu Ota Černý odjezd lanovkou za půl hodiny na Medvědín. Poletí se totiž první kolo soutěže na přesnost přistání jako nominace na letošní Mistrovství světa ve Slovinsku.

 Penzion Kukačka

    A tak už před 10. hodinou ve snaze dostat se co nejblíž středu jede zadkem po asfaltu Vít Mádr, zatímco pasažér tandemu Radka Václavika rozkopává při vykracovacím manévru nohama větve stromů na okraji parkoviště. Zato bez snídaně hladový a rozespalý Karel Vrbenský jako jediný trefuje střed, a to dokonce tak přesně, že elektronické měřicí zařízení ani není schopno zareagovat.

 Karel Vrbenský přesně na střed

    Volba startoviště pro dnešní přeletovou disciplínu padá na Medvědín a lanovkou o jedenácté se už celé zavodní pole veze nahoru. Mezi tím ale dochází k rychlému vývoji bohaté oblačnosti a v dnešním bezvětří zůstávají mraky viset nad Medvědínem i širokým okolím. Rozsáhlá zastíněná oblast nedává využitelnou termiku a ani po otevření startovního okna ve 12:15 se nikomu do vzduchu nechce. Nastává ještě delší čekání než včera.

 Bez komentáře

    Po uplynutí hodiny je s ohledem na vývoj situace startovní okno prodlouženo do 17:00 a o další půlhodinu později na novém briefingu dokonce zkrácena disciplína na 39km a vypuštěn třetí otočný bod. Poletí se nejprve na Lysou horu, pak na Černou horu a cíl zůstává ve Špindlerově Mlýně.


 Čekání na startovišti

    Teprve kolem 14. hodiny začíná dírou v oblačnosti svítit slunce, z Černé hory přilétá mimo závod Vlasta Puczok a vzniklá panika žene všechny závodníky do vzduchu. A zatímco se ve 14:25 vydává třináct pilotů vysoko nad startem směrem na západ, o dvacet minut později se už jiní vezou lanovkou nahoru k opakovaným startům.

 Startuje David Ohlídal

 Po startu

    Celkem 14 pilotům se bohužel nedaří dostat ani přes minimální hranici pěti kilometrů, naopak 19 pilotů otáčí Lysou horu na 6. kilometru a osm z nich pak i Černou horu na 26. kilometru trasy. Do cíle se nakonec dostává celkem šest závodníků, mezi nimi i Karel Vrbenský z o hodinu pozdějšího opakovaného startu.

    Nejrychlejší čas v cíli má dnes Juraj Kleja, i když se po startu poměrně dlouho a pracně zvedal. Výztužné "spíry" v jeho vrchlíku k udržení tvaru profilu i na vyšších rychlostech zřejmě dělají svoje. O dvanáct minut pomalejší je v cíli dnešní disciplíny Radek "Kuzma" Boček a postupně přilétávají ještě František Pavloušek, David Ohlídal, již zmíněný Karel Vrbenský a Mirek "Radar" Stěhula.

    Bodové rozdíly po včerejší disciplíně byly natolik malé, že po dnešku dochází v celkovém pořadí k výraznému promíchání karet. František Pavloušek a Juraj Kleja se posouvají na čelo závodu, zatímco Mirek "Radar" Stěhula se propadá z prvního na třetí místo a Karel "Charlie" Vejchodský dnešním sotva devítimetrovým průletem v kruhu kolem druhého otočného bodu a přistáním v jeho blízkosti klesá z druhé pozice na čtvrté místo.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku