Pátek 6.7.2001
Ranní mlha ukazuje jednoznačně na vysokou vlhkost vzduchu a vypadá to, že příliš bohatá oblačnost včerejšího dne se bude opakovat i dnes.

Navíc se po rozplynutí ranní mlhy ukazuje, že rychle vznikající chmurky jsou ve výšce poměrně svižně unášeny západním větrem a při představě boje se silným větrem dávají favorité raději tuplovanou snídani, pochopitelně včetně obvyklého zrní.

Obava z odpoledních bouřek zkracuje ranní briefing v kempu na minimum a žene závodníky na kopec. Tentokrát se jede na startoviště s názvem Tiršek, které leží severozápadně od kempu v nadmořské výšce necelých 1000 metrů. Na briefingu je pak vyhlášena 33km dlouhá disciplína s celkem pěti otočnými body a cílem u vesničky Varpolje blízko kempu. Obava z rychle houstnoucí oblačnosti a možných bouřek nutí organizátory otevřít startovní okno už ve 12:30 a jeho délku zkrátit na pouhou jednu hodinu.

Dlouho se nikomu do vzduchu nechce, startoviště i okolí je dokonale zastíněné rychle se tvořící oblačností. Teprve těsně před 13. hodinou jde do vzduchu Michal Orolin, okamžitě následovaný Ondrou Dupalem.
|
Po chvíli se pak přidává i několik dalších favoritů, ale i když všichni bojují o každý metr výšky, neukazuje se nakonec výběr tohoto intervalu jako nejšťastnější. Postupně vyhnívají u prvního otočného bodu, který leží ve vzdálenosti pouhých 2.5km od startu, kromě Michala Orolina a Ondry Dupala i další esa jako František Pavloušek, Petra Krausová, Milan Michna, Tomáš Lednik, Dušan Kultan a Peter Mensák.

Piloti startující v pozdějším intervalu jsou na tom o něco lépe a daří se jim nastoupat rozhodující výšku k dalšímu přeskoku, i když se někteří zvedají v údolí z poměrně mizerných výšek.

Pozdější starty jsou ale komplikovány velmi slabým větrem proměnlivých směrů, často i zezadu. A zatímco relativní začátečníci startují poměrně slušně, starý vlk Milan Kameníček se pokouší při svém divokém startu neúspěšně přibrat i vzrostlý stromek a definitivně se zastavuje až o tyč větrného rukávu.

Na dnešní podmínky velmi obtížně zvolený první otočný bod znamená předčasné přistání pro téměř 50 pilotů. Ale ani ostatním se nevede o mnoho lépe. Těžko se dělají delší přeskoky v terény s nejvyššími vrcholy téměř 1600 metrů, když základny husté oblačnosti leží ve výšce pouhých 1450. Druhý otočný bod na 12. kilometru otáčí už jenom 9 pilotů, ale i ti pak postupně přistávají na cestě k otočnému bodu třetímu. Nejdelší dokluz předvádí Tomáš Brauner a spolu s Kamilem Šolcem a slovinským závodníkem Jurijem Vidicem přistávají mezi 15. a 16. kilometrem trasy.
Velmi pěkně se dnes předvedla Hanka Matyásková, které k dosažení 2. otočného bodu chybělo pouhých 200 metrů a usadila se tak po dnešku se ziskem 340 bodů na 10. místě celkového pořadí závodu. Ovšem pilotem dne se bezesporu stal Karel Vrbenský, který se na večerní párty nejenom ochotně ujal smažení spousty stejků a kuřat na obrovské pánvi, ale dokonce dával občas kamarádsky ochutnat i ostatním.
|