1.
Přihlásit lze lety na ZK bez motoru, se startem na území ČR, provedené od 1.4.1999 do 30.9.1999.
2.
Kromě místa startu a přistání lze použít startovních, otočných a cílových bodů. Musí to být objekty z leteckých map s měřítkem 1:200 000 nebo 1:500 000 a musí mít jasně rozlišitelné svislé stěny (vysílače, kostelní věže, tovární komíny) nebo takovéto objekty musí být alespoň v těsné blízkosti bodu (topol vedle křižovatky).
3.
Při startu z kopce lze za startovní bod považovat poslední dotek země a jeho fotografie nemusí být z FAI sektoru. U návratové trati z vysokého kopce bývá výhodné stanovit startovní bod blízko přistání, aby pilot na závěr letu nemusel pracně stoupat pro dosažení cíle. Naopak při startu z navijáku nebo aerovleku musí být startovní bod fotografován z fotosektoru a výška vypnutí je omezena 600 metry nad místem startu (potvrdí vlekař).
4.
FAI fotosektor je čtvrtkruh s vrcholem v daném bodě o poloměru 1 km. Špička čtvrtkruhu směřuje u startovního bodu ve směru tratě, u cílového bodu zpět proti směru tratě a u otočného bodu do osy úhlu svíraného úseky tratě před a za otočným bodem (viz. obrázek).
5.
Bod je dosažený, je-li zřejmé z fotografie obsahující bod, že snímek je pořízen z FAI fotosektoru nebo přistál-li pilot v tomto fotosektoru.
6.
Bodovou hodnotu letu určuje součin délky tratě v km (s přesností na jednu desetinu) a koeficientu náročnosti tratě, které jsou:
- 1.00 VOLNÝ LET od startovního bodu k místu přistání.
- 1.30 CÍLOVÝ LET od startovního k cílovému bodu.
- 1.75 NÁVRAT k otočnému bodu a zpět.
- 1.75 PLOCHÝ TROJUHELNÍK k 1.OB, k 2.OB a zpět.
|
- 2.50 TROJUHELNÍK k 1.OB, k 2.OB a zpět a navíc délka každé ze tří stran je rovna nejméně 28% celé tratě.
7.
Není-li cíl dosažen, lze let přihlásit jako volný let nebo jako let po naplánované trati, kde se odečítá "kružítko" od prvého nedosaženého bodu. V obou případech je koeficient pouze 1.00.
8.
Dokumentací je nerozstříhaný vyvolaný negativ a protokol letu se jménem pilota, místem a datem startu a s popisem nejvýše dvou tratí, o něž se budete pokoušet. Před letem se fotí takto vyplněný protokol, za letu startovní bod, obličej pilota, otočné body a cílový bod z FAI sektoru. Je-li cílový bod šikovně zvolen, stačí přistát v jeho FAI sektoru a ušetřit tak jedno focení za letu. Potom se však musí fotit křídlo s výraznými orientačními body na zemi stejně, jako když není cíl dosažen a je třeba mít svědka přistání, což při focení cílového bodu ze vzduchu není nutné! Po přistání se uvedou dosažené otočné body, popis místa přistání s přesností 100 m, jméno, adresa a podpis svědka a vlastní podpis. Barozáznam a GPS souřadnice jsou nepovinné. Tato dokumentace musí být zaslána nejpozději do tří týdnů doporučeně na adresu Dan Vyhnalík, Čimická 74, 182 00 Praha 8.
9.
Protože pro plánování letů je třeba znát alespoň neoficiální dosavadní bodový stav, bude na telefonu 02/90024432 (při poruše Krofta 02/8584507) každý pátek k dispozici aktuální žebříček s neoficiálními výkony. Proto musí být každý výkon ohlášen telefonicky nejpozději 3. pracovní den na tato telefonní čísla. Stačí vzkázat jméno, datum, vzdálenost a druh tratě.
10.
Případné písemné protesty řeší předsednictvo svazu ZL. Každému pilotu se počítá součet bodových hodnot jeho tří nejlepších letů. Průběžné výsledky budou předávány redakci Pilota a na podzim otiskneme celkové vyhodnocení soutěže.
|