Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Pondělí 6. května
    "Nejkrásnější akord bude Amaj, prstíky se při něm nepolámaj," notuje si na vrcholu Straníku Karel Vrbenský s Honzou Habermannem a slunko už zase pere, jako kdyby snad ani žádná fronta přecházet neměla. Na briefingu je tedy vyhlášena 46km dlouhá návratová disciplína s otočným bodem hotelem Husárik na okraji Čadce a cílovou páskou v sedle pod Straníkem.

    "Okno je otvorené!" volá ředitel závodu Michal Orolin přesně ve 12:45, zatímco Dušan Kultan už rozbaluje na jihovýchodním startu svůj vrchlík. Zřejmě si dobře všiml nasouvající se vysoké oblačnosti od jihu. Na poslední chvíli ale rozlepuje jakousi obálku (zřejmě špatné zprávy) a ze startoviště překvapivě odchází. O sedm minut později se staví na start Juraj Kleja a Mirek Varvařovský a oba odlétají lovit stoupáky na Malý Straník.

 Juraj Kleja s osobní asistentkou těsně před startem

    Teprve krátce po 14. hodině startují další závodníci a vysoká oblačnost začíná tlumit termiku. Pole u Tepličky pod Straníkem se rychle plní barevnými vrchlíky přistávajících pilotů, zatímco Ďuro s Varvárem trpělivě dotáčejí svůj první stoupák.

 Tomáš Lednik na startu


 Bez komentáře ...

    Nových vývozů i pěších výšlapů ze sedla na vrchol Straníku je nepočítaně a někteří startují dokonce už potřetí. Vítr se postupně otáčí k jihu a starty jak na jihovýchod, tak na západ se stávají stále obtížnějšími.


 Ve vzduchu

 Letět nebo ještě počkat ...?

    V panice a hustém provozu deset minut před zavřením startovního okna padá z výšky asi deseti metrů krátce po startu na svah v půlklapu Tomáš Mrkvička a v 15:25 se už veze helikoptérou do Žiliny. Podle dodatečných zpráv se ale nakonec nejedná o nic závažného.

 Na západním startovišti

    "Hele a nevadí vám, že se z toho mraku blýská?" je slyšet na pořadatelské frekvenci Petru Krausovou odněkud z trati. To už sa blýska i nad Terchovou, hromy divo bijú a nad Žilinou dokonce začíná pršet. Soutěžní kolo je organizátory zrušeno, stejně se přes minimální vzdálenost 15km dostává jenom pár pilotů. Hotel Husárik úspěšně otáčí pouze Juraj Kleja, Grzegorz Olejnik, Jan Kupka a Petr Kostrhun.

    Večer pak v restauraci kempu Varín většina oslavuje šťastné přežití bouřek a nejvíc samozřejmě ti, kteří v bouřce vůbec neletěli.

 Honza Habermann se svým fanklubem

    Po druhém dni závodu jsou tedy na tom všichni stejně, alespoň co se počtu získaných bodů týká a počet závodníků na startovní listině se ustálil na čísle 96.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku