Počasí v ČR
Praha
Brno
Ostrava
Kalendář akcí 06/2024
PředchozíDalší
Po
Út
St
Čt
So
Ne
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
REKLAMA
Vaše produkty na SkyFly?
Na této stránce se nacházejí zajimavosti z letecké oblasti, zaslané našími příznici webu SkyFly.cz. Je-li nějaký článek zajímavý pro ostatní uživatele, můžete pak na konci článku využít tlačítka sdílení pro Facebook a Twitter. Chete také zveřejnit zajimavý článek do této rubriky? Neváhejte nám jej zaslat do naši redakce SkyFly. Předem děkujeme.
VYHLEDÁVACÍ FORMULÁŘ
Zajímavosti na SkyFly - 3/2022
Pilotní výcvik – Nouzová přistání II.
Přelety - vaše příběhy z létání
Pilotní výcvik – Nouzová přistání II.
Další dovedností, která piloty při nouzovém přistání může zachránit je mít v patrnosti několik ploch a pracovat se souběžnými a průběžně vyhodnocovanými rozpočty k těmto jednotlivým plochám. Fakt je, že začínající piloti to nedokáží a teprve praxe, nebo pokračovací výcvik či výcvik Bush pilota, kde jim bude vše polopaticky ukázáno a budou si vše moci vyzkoušet je může takovým dovednostem naučit rychleji a efektivněji.
Samozřejmě mnoho pilotů se takovým dovednostem naučí i sami. Někdy zcela bez potíží a jindy za cenu několika rozbitých podvozků, vrtulí, odvozu letadel na podvalníku, nebo možná i zranění.
Když je pilot příliš blízko a vysoko nad plochou a je zbytečně na vysoké rychlosti „ začíná být zřejmé“, že bude dlouhý…
Záměrně jsem napsal „začíná být zřejmé“, že bude dlouhý. U každého pilota dochází k tomuto uvědomění v jiném okamžiku. Někomu to trvá déle, pak musí umět perfektně další prvky pilotáže popsané později, aby plochy využil a nepřelétl.
V tomto okamžiku máme na palubě mnoho potíží, které musíme umět překlopit z nevýhod ve výhody:
Vysoká rychlost před plochou blízko Va se dá vytratit zalétnutím poněkud od plochy v esíčku před plochou s postupným snižováním rychlosti a náklonu, nebo současným dodržením náklonu a zvyšujícím se klesáním v zatáčce a třeba i otvíráním vztlakových klapek. U některých typů letadel se v zatáčce nedoporučuje otvírat klapky. Yetti J-03 a Tecnam P 2002 Sierra to umí.
Vysokou rychlost blízkou Va můžeme vytratit souborem ostrých zatáček s důslednou kontrolou průběhu vztlaku. Pokud tedy přilétáme k vybrané ploše, můžeme si před ní střihnout rozložitější esíčko v ostrých zatáčkách, tím se sníží rychlost a z tohoto, připouštím, že pro někoho nebezpečného prvku pilotáže, můžeme přejít se snižující rychlostí a vysouváním plných brzdících-vztlakových klapek do skluzu. Takový prvek pilotáže si důsledně nacvičíme a průběžně budeme aplikovat k dosažení jistoty a plynulosti přechodů mezi jednotlivými prvky pilotáže. Uvedený postup je náročný na vyhodnocování směru a síly větru a případných rotorů u překážek. Pilot, který důvěrně nezná letadlo na pádových rychlostech, který neumí rozpoznat příchod pádové rychlosti a vybrat pád, by takové prvky neměl praktikovat bez důkladného pilotního a třeba i pokračovacího výcviku.
Nouzové přistání
Kontakt
SkyFly, Czech Republic
Web: www.skyfly.cz
Slety a srazy - nejbližší termíny akcí
CZ
| 27.04.2024 - Den ve vzduchu 2024
CZ
| 03.05.2024 - Mostecký pohár 2024
CZ
Seznamka - pro všechny, kteří někoho hledají
srdce
srdce
srdce
Vaše názory jsou pro nás důležité! Pokud máte nápady, připomínky či zlepšující tipy, rádi je vyslyšíme. Naše adresa: skyfly@skyfly.cz
Průnik do třetí, vzdušné dimenze převyšuje veškeré ostatní mátožně šedivé lidské klopýtání, které je s touto bohulibou činností hrubě nesrovnatelné. |
| © 1998-2024 SkyFly