Neděle 9.3.2003
"Karle nelaškuj a pojď chlastat!" snaží se jeden nejmenovaný pilot marně odvést pozornost hlavního organizátora prvního ligového závodu Karla Vrbenského od právě probíhající registrace a vybírání startovného ve výši 1100Kč. Oproti loňskému ročníku vypadá letos počasí nesrovnatelně lépe a počet stanů i pilotů v kempu tomu taky odpovídá.
Na ranním briefingu je rozhodnuto vyjet přes 1400 metrů výškových až na zasněžené startoviště pod památníkem na vrcholu Monte Grappa. Z přístupové silnice ve vrcholové části jsou ale v nadmořské výšce 1600m v závějích vidět pouze svodidla a to ještě ne všude. Nebývá tedy, než vyrazit na 20 minut trvající pěší túru s občasným probořením se hluboko do sněhu. Naštěstí vede cesta převážně z kopce.
Na briefingu je pak vyhlášena 44km dlouhá disciplína se třemi otočnými body a vzdušným startem ve 13:15. Cílová páska není z preventivních důvodů natažena na obvyklé přistávačce v Semonzu, aby se zbytečně nezahušťoval místní provoz, ale o 4km východněji za vesnicí s názvem San Eulalia.
|
Startovní okno je otevřeno pouze půlhodinu a jako první jde dnes do vzduchu Tonda Pallas. A kdyby Varváro zbytečně neděsil ostatní piloty dramatickými kotouly ve sněhu během svých dvou nevydařených startů, stačilo by na odlétnutí všech 67 pilotů bohatě i dvacet minut.
Oproti včerejšímu tréninkovému dni je ale dnes termika mnohem turbulentnější a kvůli vysoké cirrovité oblačnosti a silnému oparu také stoupáků mnohem méně. Dostupy dosahují 1700m n.m., což je necelá stovka nad start a svižný západní vítr ztěžuje postup na poslední otočný bod, kterým je vysílač Tortima západně od města Bassano. I tak se dnes do cíle dostává celkem 31 pilotů. Jako první prolétává po 1 hodině a 34 minutách nad páskou Karel Vejchodský, následovaný za 3 minuty Jurajem Klejou. O minutku později přilétává dnes třetí Mirek Varvařovský s velkou skupinou těsně za zády. Dnes nejpomalejší v cíli Przemek Kucharski z Polska potřeboval na ulétnutí disciplíny 2 hodiny a 47 minut, zatímco Marcel Konečný po čtyřech hodinách srdnatého boje skončil na 36. kilometru, což představuje v celkové pořadí zatím nepříliš povzbudivé 43. místo. Ale ze zadních pozic se prý nejlépe útočí ...
|