Jste přihlášen jako:
Anonym
(Nemůžete tedy vkládat příspěvky do diskuze.) |
... předchozí stránka příspěvků. |
Od: |
Mima
(Sobota, 30.4.2011 11:28) |
||
Komu: |
Milan |
||
Text: |
Tak hezky jako na kurzu. Rozbalíš, napneš šňůry s volnými konci. |
Od: |
helbo
(Čtvrtek, 28.4.2011 23:16) |
||
Komu: |
Milan |
||
Text: |
fakt :D ... no budem to musiet niekde rozbalit a pekne to popozerat ... |
Od: |
MilanZeletava
(Středa, 27.4.2011 20:13) |
||
Komu: |
helbo |
||
Text: |
Určitě ho z batohu budeš muset vyndat a pak to zkontroluj:-) |
Od: |
helbo
(Středa, 27.4.2011 9:01) |
||
Komu: |
helbo |
||
Text: |
ako zistim najlepsie poradie snur v mailonke alebo ako zistim ci nemam pretocenu celu radu niekolko krat ? najlepsie asi ked to dam nad hlavu co :)... da sa to dakosi aj doma, nech nesaskujem na kopci, zda sa mi, ze som daku tu snurku nepozornostou prehodil :) |
Od: |
wolfpg
(Čtvrtek, 14.4.2011 21:28) |
||
Komu: |
all |
||
Text: |
Bezpečnostní upozornění DHV - sedačky Karpofly |
Od: |
KarlosVapenka
(Sobota, 2.4.2011 20:00) |
||
Komu: |
All |
||
Text: |
A ještě jeden dotaz: nácvik krizovek, doporučte prosím školy u kterých jste někdo dělal nácvik krizovek, případně přidejte krátkou recenzi. Díky, Karlos |
Od: |
KarlosVapenka
(Čtvrtek, 31.3.2011 11:55) |
||
Komu: |
All |
||
Text: |
Ahoj, mám dotaz na křídlo AXIS VEGA1 - máte zkušenosti s tímto křídlem? Uvažuji o koupi, piloťák mám už nějaký rok, ale jsem spíš rekreační letec. Abych na něm nebyl moc podělanej.. :-) |
Od: |
Radluk
(Sobota, 5.3.2011 9:11) |
||
Komu: |
Petr3333 |
||
Text: |
http://www.para2000.info/wings/sky/quix.html |
Od: |
Petr3333
(Sobota, 5.3.2011 4:33) |
||
Komu: |
All |
||
Text: |
Čauu kluci, |
Od: |
Spoora
(Sobota, 26.2.2011 14:14) |
||
Komu: |
esner |
||
Text: |
Dík, já myslel něco víc česky...angl. uživatelsky ovládám (my flower´s are beautiful). Jinak jsem koukal, že české domény jsou na prodej.... |
Od: |
esner
(Sobota, 26.2.2011 11:44) |
||
Komu: |
Spoora |
||
Text: |
Jasně... paraglidingforum.com |
Od: |
Spoora
(Pátek, 25.2.2011 20:34) |
||
Komu: |
all |
||
Text: |
Ahoj, hned na začátek blbej dotaz. Existuje něco jako paragliding fórum?? Mám na mysli fórum typu outdoorforum.cz, nebo něco podobného, přehledného...dík |
Od: |
Zbynek
(Pátek, 4.2.2011 11:17) |
||
Komu: |
Chloupek |
||
Text: |
OK, já jsem to přesně nepočítal, i když se snažím motorářské nehody sledovat a učit se z nich. Čímž neříkám, že to je optimální postup, ale zatím o lepším nevím. Ve vzduchu myslím blázen nejsem. Nebudeme si nic namlouvat - možnost pádu padáku je mnohem vyšší, než u letadla, to turbulencí prostě proletí, zhoupne se se jede se dál. Mě taky upadly ráno v půl šesté dvě třetiny padáku bez varování, dodneška nevím, kde se to nad tím Lybarem vzalo, z komínů to nebylo, cítil bych zápach. Naštěstí Yoki zase až tak nebezpečný není. Nemám pocit, že bych věděl všechno nejlíp. Ani nemám pocit, že bych tak psal, ale možná jsem tak nedovtipný:-) Nicméně co se týká chyb ve vzduchu, zastávám názor, ať se každý zrakví svobodně sám, ale neměl by přitom ohrožovat druhé. No a jak jsem psal, z Rané jsem odešel zejména kvůli tomuto. 35 padáků v jednom stoupáku, 30 padáku v jenodm svahu atd. Jaký je povinný rozestup mezi svahujícími padáky? Jaká je délka hřebene? Dodržel se rozestup? Atd. Nejlépe mi to jednou řekli v Rakousku - "neříkej v Čechách o tomhle terénu, tebe tu už známe, problémy s tebou nejsou, ale jinak tu o Čechy vážně nestojíme, pravidla jim nic neříkají". Mám pocit, že nejenom na padáku, že? |
Od: |
Zbynek
(Čtvrtek, 3.2.2011 11:02) |
||
Komu: |
Chloupek |
||
Text: |
Jsi docela legrační, Chloupku:-) Takže statistiky to nedokládají? A jaké máš na mysli? Pokud čtu nehody v Pilotu, tak zrakvených je nejvíc při startech či svahování. Občas s motorem někdo spadne, ale to už musí být. Kolik to bylo loni motorářů, 2, nebo3? Ale i tak si myslím, že je lepší napsat kolegovi něco, než nic, případně než jenom blbě pindat a napadat někoho druhého, ale klidně si posluž, mě to nijak nevadí:-) |
Od: |
kubajz10
(Čtvrtek, 3.2.2011 10:53) |
||
Komu: |
horejs |
||
Text: |
Děkuji velice panáčku:-)Našel jsem tam také |
Od: |
horejs
(Středa, 2.2.2011 21:36) |
||
Komu: |
kubajz |
||
Text: |
Poradím ti jen v jednom, neb teplota mne nezajímá a navigace od otočňáku k otočňáku také ne (ty jsou tam ale od toho, aby sis zadal jejich souřadnice a přístroj tě pak naviguje od jednoho k druhému a ukazuje ti zbývající vzdálenost atd.). A tvoje souřadnice se skrývají v menu pod položkou Emergency Locator. Nějaké info a návod k plné verzi v PDF je tady: http://www.pgweb.cz/zpravodajstvi/clanek:sezona-s-trenerem |
Od: |
kubajz10
(Středa, 2.2.2011 9:14) |
||
Komu: |
all |
||
Text: |
Ahoj piloti, |
Od: |
KarlosS
(Středa, 2.2.2011 8:53) |
||
Komu: |
kkaarreell |
||
Text: |
Nějaká vária mám tady http://paragliding.prodejce.cz/odkazy.html#software |
Od: |
horejs
(Pondělí, 31.1.2011 20:24) |
||
Komu: |
Zbynek |
||
Text: |
No, ty plechy bych nepřeceňoval... Padák sice je měkký profil, ale zbořitelný (a hlavně špatně resuscitovatelný) je zejména tvůj Yoki, na něm je létání v termice o opravdu VELKÉM štěstí. To neber osobně, pár vrchlíků už jsem nad hlavou měl a mám možnost srovnání. Dnešní i včerejší EN-C i EN-D jsou nesrovnatelně bezpečnější než tento kdysi Afnor Standard, o výkonu nemluvě. I notně vypráskaný Mercury z roku 2005, kterého mám na blbnutí, je hodnější. S blbci v okolí to máš stejné ve vzduchu jako na silnici, zejména v ČR, to je smutná realita.Tam nevidím rozdíl a je to spíš věc názoru než nějakého objektivního zhodnocení. Motor zřejmě z tohoto pohledu bezpečnější bude, tam ale možnost srovnání nemám, protože o něm teprve uvažuji (tedy hlavně kvůli fotografování, vedle termického létání je pro mne motor tak trochu onanie...) |
Od: |
Zbynek
(Pondělí, 31.1.2011 8:33) |
||
Komu: |
horejs |
||
Text: |
Hele, budu ti přeci jenom trochu oponovat, jo?:-) Jízda na motorce asi ano, ale v autě jsou okolo tebe plechy:-) Pokud bude kolega ráno a večer slétávat v dobrých podmínkách kopec, pak je to relativně bezpečné. Jakmile bude už jenom stát upnutý do sedačky po jedenácté do cca páté hodině na kopci, ale i třeba pod kopcem, pak už se o bezpečí příliš mluvit nedá. Čertíci jsou svině a osobně jsem viděl, jak to někoho na motokrosu vyhodilo do asi desetimetrové výšky. Sám jsem také kolikrát na kopci zalehával padák, protože mě k tomu zkušenější kolegové svým řevem donutili. Pominu, že jsem začal svahovat sám a za chvíli se na hřebenu točilo 30 blbců s minimálními odstupy. Pominu to, že padák je byl a bude měkký a tudíž zbořitelný profil. Mezi námi - jakmile se začne se svahováním a termikou, tak už to je prostě jenom o štěstí a náhodě. Pokud se staneš excelentním pilotem dřív, než se ti něco stane, tak pak se riziko snižuje. Ale vduch má jednu malou nevýhodu - turbulence v něm nejsou vidět, pokud nevíří prach a nepoletují v něm báby s nůší:-) Pravda je, že padáky jsou dneska trošičku jinde, než byly před patnácti lety. No ale někde jinde je i vzájemná slušnost a dodržování elementárních pravidel. BTW můžeš být super pilot a létat každý den a pak ti zatočí při svahování nečekaně do vrchlíku například Bukač a záložák z těch 60ti metrů se prostě neotevře. No a pokud pod tebou nebudou stromy a pánbíček se zrovna blbě vyspí, tak budeš dole tiše chcípat, zatímco většinu padáčkařů ani nenapadne, že by mohli uvolnit cestu vrtulníku. Ale nechci, aby to vyznělo negativně - také jsem zažil spoustu legrace a přežil:-) Ale pravda je, že mi motor přijde prostě bezpečnější, hlavně je okolo mě minimum nebezpečných lidí. Kolega na to jde určitě dobře - kvalitní kurs, pakl kvalitní padák, po čase krizovky, necpat se příliš rychle do termiky a mělo by být všechno v pořádku |
Další stránka příspěvků ... |