Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  Jste přihlášen jako: Anonym  (Nemůžete tedy vkládat příspěvky do diskuze.)

  ... předchozí stránka příspěvků.


  Od:   horejs    (Sobota, 29.1.2011 9:44)
 
Komu:  
Glerin
 
Text:  

Ahoj, dle mého názoru na to jdeš dobře - zjistit si informace a názory, pak do kurzu... Nějaká univerzální pravda neexistuje, dovolím si ale oponovat názoru tvého kamaráda větroňáře. Paragliding je "o hubu" asi tak, jako jízda autem, spíše méně. Rozhodně méně, než jízda na motorce. Jako každá činnost se dá dělat s rozumem nebo bez něj, podle toho to také dopadá. Pokud začneš kurzem, potom si pořídíš nějaké normální éro (EN-B, DHV 1-2), začneš lítat s nějakou partou, nebudeš moc blbnout a chtít se dostat do vzduchu za každou cenu (hlavně ze začátku - také se považuji za člověka celkem opatrného, ale touha letět byla někdy silnější), máš slušnou šanci dožít se vysokého věku a odnést si spoustu krásných zážitků a trochu jiný pohled na svět :-) K tomu objektivnímu nebezpečí, turbulenci se nevyhneš, protože termika, kterou pro pokročilejší létání potřebuješ, je vždy spojená s turbulencí. Platí tady přímá úměra. Dnešní padáky ale vyřeší skoro vše samy, stačí mít nějakou rezervu výšky a moc do toho nehrabat. Jak píšeš, pokud člověk nepřecení svoje schopnosti a vyhne se špatnému počasí, jedná se o sport vcelku bezpečný, pod to bych se podepsal. Dál by to bylo na delší povídání, když tak mi napiš na mail. Letu zdar Marek

 


  Od:   Glerin    (Pátek, 28.1.2011 15:47)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Zdravím, chtěl bych se zeptat, jak je to vlastně s bezpečností tohoto sportu. Minulý rok jsem zkusil tandem a bylo to úžasné.
Letos bych rád absolvoval kurz, získal licenci a začal také létat.
Jenže můj kamarád, co léta na větroni, mi nedávno říkal, až se paraglidingu vyhnu, že to je sport hodně "o hubu". Do teď jsem žil v tom, že pokud člověk nepředcení svoje schopnosti a vyhne se špatnému počasí, jedná se o sport vcelku bezpečný.
Jsem opatrný člověk, a tak by mne zajímalo, jestli se hodně nepříjemností stane jen tak samo od sebe, třeba turbulence, poryv větru atd. Prostě za co člověk nemůže.
Pokud sebou praštím po mé chybě, tak ok, to beru, ale stává se, že člověk dělá vše dobře a stejně to není nic platné? :)

 


  Od:   kkaarreell    (Pátek, 28.1.2011 14:09)
 
Komu:  
KarlosS
 
Text:  

Ahoj, bylo by nejake blizsi info o tom akcelerometru (alespon nazvy aplikaci)? Mam android mobil a data z akcelerometru jsem zkousel vyuzit pre mereni stoupani/klesani, nicmene v delsich casovych horizontech (desitky vterin) se to ukazalo byt nepouzitelne.

 


  Od:   KarlosS    (Pondělí, 24.1.2011 11:05)
 
Komu:  
rubl
 
Text:  

Ahoj, já mám tablet s GPS a akcelerometrem. GPS mi měří výšku, akcelerometr stoupání/klesání. Je to levný aPad 10-ti palec. Vhodnější na lítání asi bude menší 7´´. iPad od Applu to má také a různé vária a palubní desky jsou ke stažení zdarma. Levně a spolehlivě ty levný koupíš na ksobchod.cz

 


  Od:   rubl    (Pátek, 21.1.2011 18:10)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Čau,
zajímalo by mě, jestli existuje možnost připojit k MDA (Android) externí výškoměr ? Zaujala mě diskuse o novém tabletu od Motoroly:

http://www.paraglidingforum.com/viewtopic.php?t=36347&postdays=0&postorder=asc&start=0

 


  Od:   Intago    (Neděle, 16.1.2011 17:29)
 
Komu:  
all
 
Text:  

btw na www.uloz.to je hafo videí o paraglidingu, termice i plachtění, i s příručkami atd.

 


  Od:   Intago    (Neděle, 16.1.2011 17:24)
 
Komu:  
all
 
Text:  

kdysi jsem to video stahl z webu a pro televizi překlopil do avi. Na Kozákově jsem s PG mockrát takhle lítal, to byly časy...
http://www.uloz.to/7428861/kozakov-avi
A ještě jsem přidal video z plachtění v termice, to jsem lítal předtím, no paráda
http://www.uloz.to/7428960/l-13-blanik-thermal-steam-gliding-flight-1-avi

 


  Od:   kominek    (Neděle, 16.1.2011 15:41)
 
Komu:  
blazinek
 
Text:  

http://tomas.fussganger.sweb.cz/

ZNATE NEKDO TOHOLE CLOVEKA PROSIM????

 


  Od:   kustr    (Sobota, 15.1.2011 13:37)
 
Komu:  
MillyJ
 
Text:  

Ahoj Milly tvůj muž chce pravděpodobně nějaký padák se kterým si bude zkoušet starty, pilovat ovládání vrchlíku na zemi!!!atd.Cvičným padákem se v tomto rozumí klasické paraglidingové křídlo ,které je za "pár korun"(třeba max do 5000Kč)ale vzhledem ke stavu materiálu mu už třeba nebyla provedena technická prohlídka nebo křídlo neprošlo a je s ním tedy ,z důvodu bezpečnosti, zakázáno létat.Na pozemní trénink je však ještě vhodné.I výběr tohoto křídla bych nechal na člověku, který se paraglidingu věnuje.Měj se.Kuba

 


  Od:   OK2EA    (Čtvrtek, 13.1.2011 14:54)
 
Komu:  
MillyJ
 
Text:  

ahoj,
nedalo mi to, zde moje reakce. Trochu chybí informace, jaké bylo to létání, ukryté ve slovech "rád by se vrátil k létání". Ale vše kolem nás se vyvíjí. Lítání není výjimkou. Čo bolo, to bolo, nechejme to stranou. Pro toho, kdo má v současnosti zájem o létání na padákovém kluzáku doporučuji přijmout legální a připravenou cestu, která později umožní specializaci (lítání pro radost, přelety, závodění, akrobacii atd.). Tato legální cesta vede přes kurz absolvovaný v některé z PG škol. Výuka zde probíhá podle jednotných osnov, všechny školy je musí dodržovat. Absolventi kurzů mají od začátku vštěpovány obecně uznávané správné základní návyky a věř, že je ve vzduchu je mezi absolventy kurzů a samouky rozdíl (samouků se trochu bojím). Kurzy mají různé zaměření, základní a nejlevnější kurz je seznamovací. V kurzu se člověk dostane do obrazu a pak se mu snadněji rozhoduje s případným dalším postupem (zvyšování kvalifikace, výběr vhodného vybavení). Varuji před pokusy na louce bez základních znalostí o PG. Právě na takových terénech je nejvíc úrazů.
A asi tak, jako lze řídit auto i bez řidičáku a auto nemusí mít platnou technickou,lze létat bez pilotního průkazu, bez platného techničáku a zákonné pojistky na padák. Ale vím, že někteří i hodně dobří piloti, kteří nemají piloťák (nebo si neprodloužili platnost, lítají bez zákonnéhpo pojištění), se nechcou stresovat občasnými kontrolami a tak je člověk vidí čím dál méně. Bohužel, lítání není levné. Pravda, na kole může jezdit po cestě kdekdo, a padák je takové kolo do vzduchu, ale to už bych nerozváděl.
Tento názor mám po 16-ti sezonách a hodně přes 1000 hodinách strávených ve vzduch, obvykle pod vrchlíkem.
Zkus vyhledat nějakou školu paraglidingu a neboj se oslovit instruktory a požádat je o jakoukoliv informaci.

 


  Od:   Chlastik    (Neděle, 9.1.2011 20:07)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Nemáte někdo, nebo nevíte kde sehnat knížku, třeba i v PDF "termika aneb vyšší škola plachtění"
http://www.svetkridel.cz/index.php?id=knihydet&vtt=1140110635

 


  Od:   miso    (Čtvrtek, 16.12.2010 8:15)
 
Komu:  
All
 
Text:  

sakra zla rubrika sory

 


  Od:   miso    (Čtvrtek, 16.12.2010 8:15)
 
Komu:  
All
 
Text:  

sakra zla rubrika sory

 


  Od:   miso    (Čtvrtek, 16.12.2010 8:14)
 
Komu:  
All
 
Text:  

http://www.trabant.cz/rs.php?klic=148
TU je to mazanie a pomenr

 


  Od:   Intago    (Pondělí, 6.12.2010 14:14)
 
Komu:  
all
 
Text:  

Už je to tady.
Kamarád mi řekl, že má nový padák Big, abychom ho šli vyzkoušet. Už lítal, nějaký laik ho naučil. Tak jsme ve třech vyjeli na Ranou a chvilku poskakovali na loučce u asf.parkoviště. Pak jsme vyrazili a vylezli nahoru. Měl jsem dost kuráže a od startoval s jejich pomocí na jihovýchodní vítr. Padák se dlouho držel ve stejné výšce a skoro ani nepostupoval dopředu. Ani jsem nevěděl, co bych dělal, kdyby se zboural nebo couval, lítat jsem vlastně neuměl. Ale kus od svahu začal prudšeji klesat, protože stoupák už nebyl.
Šel tam někdo nahoru a křičel jsem na něj, aby uhnul, že to neumím řídit, ale dopadl jsem dobře. Vylezl jsem znovu nahoru a kamarád to zkusil sám. Měl sice zkušenost z minula, ale nešlo mu to, vítr zesílil a stočil se k východu. Párkrát ho to tahalo po kamenech, až toho měl dost. Navlékl jsem to zase já a chvíli bojoval se startem.
Šlo to blbě, protože couval a já se ho naivně snažil postrčit dopředu. Postupně jsem se dostal až skoro k sedlu, kde jsem to sletěl, ale ne moc daleko, klouzák to mělo jen 4,5. Pak přijel na loučku majitel firmy Straka fly s pomocníkem. Dal jsem se s nima do řeči a půjčili mi padák Skippy. Měl štíhlejší křídlo a vyšší výkony, jen se mu dost plácaly uši a hůř startoval.
Tak jsem se namordoval, že jsem druhý den nemohl chodit, jak jsem měl namožené nohy. Bylo ale rozhodnuto, koupím padák!
Tak tohle se stalo přesně o víkendu před dvaceti lety. Tím začala má další etapa, která skončila letos pověšením padáku na strom na Rašovce. Užil jsem si dost, hodně pádů, 12 zlomenin, pár bezvědomí a dost termických letů. Celkově ale daleko míň, než jsem čekal. Byl jsem sice svým pánem, ale padák je příliš omezen počasím. Plachtáky, co jsem lítal před tím ale nabízely daleko větší výkony viz též http://intago.sweb.cz/rasovka.htm

 


  Od:   Melvin    (Středa, 17.11.2010 11:14)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Nově spuštěný pokec o paraglidingu. vypatrej.cz/paragliding

 


  Od:   JardaN    (Pátek, 22.10.2010 0:04)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Čauvec, nemáte nějakej tip, kam jet mezi vánočníma svátkama za lítáním, co nejblíž CZ (J Španělsko??, Řecko??). Nejlíp za málo peněz hodně muziky :-)Díky za tipy!

 


  Od:   HonzaCej    (Pondělí, 11.10.2010 14:35)
 
Komu:  
All
 
Text:  

http://www.youtube.com/watch?v=sjFfggeDtNE

 


  Od:   gutt    (Pondělí, 27.9.2010 17:51)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Prosím nemáte někdo zkušenosti s sedačkou kanoe od lubinu diky za odpověď

 


  Od:   gutt    (Pondělí, 27.9.2010 17:50)
 
Komu:  
All
 
Text:  

Prosím nemáte někdo zkušenosti s sedačkou kanoe od lubinu diky za odpověď

 


  Další stránka příspěvků ...

 Návrat na domovskou stránku