Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


   1  2  3  4 
 

Středa 14.9.2005
    "Polojasno až oblačno, miestami prehánky," slibuje ranní předpověď počasí na televizním kanálu Markíza a obloha je už od rána souvisle zatažená od obzoru k obzoru. I tak ale dvě desítky pilotů nakládají po prvním briefingu svoje bágly a vyrážejí do hor.

    "Pozri, hríby!" volá každou chvíli kdosi na korbě a ukazuje rukou do hustého lesa, zatímco 45 roků stará Praga V3S statečně šplhá úzkou lesní cestou vzhůru na vrchol kopce Slubica a po půlhodině konečně zastavuje na travnatém plácku s ohništěm a lavičkami v nadmořské výšce 1129 metrů. Oblačnost v okolí už je dávno roztrhaná a její základny se právě začínají zvedat nad úroveň startu. Na startu pofukuje slabý severozápadní vítr a na západě se v dálce rýsuje nasluněná silueta Spišského hradu.

    "Nebudem to siliť, aj tak nesúťažím," prohlašuje krátce před 13. hodinou Vlado Tranžík a odlétá k jihozápadu pod nejbližší mrak. O půl hodiny později je na briefingu vyhlášena 30 kilometrů dlouhá disciplína s pěti otočnými body a cílem na okraji vesnice Dúbrava. Hodinové startovní okno bude otevřeno ve 14:00 a ve stejný okamžik se otevírá i start.

 Na korbě náklaďáku na kopec

 Porada na startovišti

 Startuje Monika Tranžíková

 Štefan Vyparina ve vzduchu


 Startuje Peter Vyparina

 Jaroslav Jandúch a jeho typický start

 Bez komentáře

 Vesnička Dúbrava a Spišský hrad v pozadí

    Hned po otevření okna jde do vzduchu znalec místního terénu Štefan Vyparina, následovaný Dušanem Lovčickým, ale už po deseti minutách lovení velmi slabé termiky oba přistávají dole pod kopcem. Stejným způsobem končí i pokus další dvojice, teprve ve 14:25 se první tři závodníci zvedají nad startem pod základnu a odlétají směrem na sever k prvnímu otočnému bodu.

    Pozdější starty se dnes nad promočeným terénem rozhodně ukazují jako výhodnější, ale maximální dostupy 1400 metrů tady představují poměrně malou operační výšku. Celkem šest pilotů se sice úspěšně dostává až za druhý otočný bod, ale pouze tři z nich překonávají stanovenou hranici osmi kilometrů, takže výsledky dnešní disciplíny nemohou být uznány za platné. Nejdál se dnes na 10. kilometr trasy dostal Jaroslav Jandúch a o dva kilometry za ním přistáli Poláci Jacek Waksmundzki a Jacek Profus.

    "Najlepšia polievka je Šariš!" vybírá si večeři kterýsi z pilotů a obloha je krátce po setmění už zase zatažená, podobně jako byla dnes ráno. Pouze prosvítající měsíční světlo ozařuje okolí a v chladnoucím vzduchu se začíná pomalu tvořit mlžný opar. Zítra to prý bude určitě lepší.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku