Chcete na tomto místě svoji reklamu ?



Pondělí 4.8.
    "Dostal som defekt a vidím v tom nejaké znamenie," hlásí hned po ránu Juraj Kleja, jako kdyby už tušil, že dnes do cíle nedoletí. Na ranním briefingu před chatou Björnson ho ale čeká příjemné překvapení - jako vítěz včerejší disciplíny je odměněn potleskem a zbrusu novými teplými ponožkami. To už se ale začíná od Vysokých Tater nasouvat řídká oblačnost a slunečního svitu rychle ubývá.

 Brzy ráno za chatou Björnson

 Juraj Kleja

    Teplo vypadá rozhodně jinak a na obvyklém startovišti ve výšce 1900 metrů je dnes s bídou 11°C. I když přes téměř souvislou deku oblačnosti slunce sotva prosvítá, je na briefingu vyhlášena 45km dlouhá disciplína, tentokrát raději směrem ven z hor. Dnešním startovním bodem je přistávačka Lúčky, prvním otočným bodem Chopok, druhým antény vysílačů u Závažné Poruby a cílem obec Važec. Startovní okno bude s ohledem na zastínění terénu otevřeno od 12:30 až do 15:00.

    Krátce po poledni se oblačnost jako na objednávku úplně rozpouští a už ve 12:52 startuje v teniskách a nových ponožkách Juraj Kleja. Po necelých třech minutách ho následuje Peter Hvôrka a po chvíli už oba loví stoupáky nad hřebenem. Přijíždí dvoučlenný tým televize JoJ (slovenská odnož české Novy) a kromě včerejších kolizních situací nad Chopkem je velice zajímá také doprovodný tým polských závodníků a jeho vybavení.

 Ve vzduchu

    I když dnes základny oblačnosti leží přibližně ve stejných výškách jako včera, severozápadní protivítr ztěžuje postup k druhému otočnému bodu. Celkem 21 pilotů už končí svůj let na přistávačce Lúčky nebo v jejím blízkém okolí.


 Televize JoJ a natáčení detailních záběrů z průběhu závodu

 Nad startem

    Za druhý otočný bod na 19. kilometru se dnes dostává už jenom 25 závodníků. Sotva 2.5km dělí nakonec od cíle po přistání Petera Vyparinu a do cíle samotného dolétávají jen tři závodníci, shodou okolností samí Češi. To už má Juraj Kleja sbaleno na 25. kilometru a do cíle mu zbývá ještě celých dvacet kilometrů. V celkovém pořadí to znamená okamžitě propad až na čtvrtou pozici. Propíchlá guma a neštěstí je hotové.

    Nejlepší čas z trojice závodníků v cíli má Miroslav "Radar" Stěhula a stává se tak vítězem dnešní disciplíny. Pouze o 4 sekundy pomalejší je Pavel Dohnálek a o dalších 10 minut František Sperl. V celkovém pořadí závodu se tak dnešní vítězná dvojice posouvá na první dvě místa a třetí pozici obsazuje dnešním přistáním na 36. kilometru Miroslav Matovič, který dokonce létá v kategorii Hobby.

    "Prišiel chlapček, či nechcem piť," popisuje pak před chatou Björnson svoje první okamžiky po dramatickém přistání v kempu u chatek poblíž přistávačky Robert Setnička. Výšky mu stačilo sotva na přepadnutí přes les a na přistávačku se už nedotáhl. Větší smůlu měl ale Pavel "Arthur" Kvarda, kterému několik výškových metrů chybělo a po přistání do lesa lehce poškodil vrchlík. Druhá pozice v kategorii Hobby je tím sice po dnešku ztracena, ale před definitivním odjezdem domů ho zachránil David Bzirský zapůjčením svého křídla.

 Trabantový pokořitel kanálu La Manche Vlado Tranžík a Monika Tranžíková

    Na zítřek slibují meteorologové opět slunečno s vysokými teplotami a severním prouděním. Nejspíš se bude zase závodit.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku