Čtvrtek
Blížící se fronta a zesilující vítr byly příčinou vyhlášení dalšího odpočinkového dne. Většina pilotů tedy důkladně prosmýčila dopolední trhy v Laragne a odpoledne se věnovala výhradně fyzicky nenáročným aktivitám. Mazal se poker a vysedávalo se v zahradní restauraci pod obrovským platanem.

Odpoledne došlo zase na koulení petanque. Více než dvě hodiny trvající tuhý boj o vítězství znovu potvrdil koulařské mistrovství Masňáků, kteří to Drsňákům napráskali opět 3:1.

Večer se rožnilo pikantní vepřové maso, kuřecí stehýnka, ryby a samozřejmě popíjelo výborné francouzské víno Anjou, Beaujolais a další výborné značky s komplikovanými názvy. Došlo i na oblíbený francouzský Pastis, po kterém však někteří podivně kouleli očima, zatímco jiní se rovnou třásli odporem. Kolem půlnoci si sice jedna francouzská rodina dovolila poněkud protestovat proti hulákání a řevu českých pilotů, nepochybně však pouze proto, že nerozumněla ani slovo. Zásoby vína však ještě nebyly zcela dopity a francouzským něšťastníkům bylo tedy světa znalým Michalem Ciprou plynnou francouzštinou vysvětleno, že ubytovat se v kempu s českými rogalisty a současně chtít v noci spát jsou dvě navzájem se naprosto vylučující věci, že se s tím zkrátka nedá nic dělat a "C'est la vie".
|
Pátek
Bubnování dešťových kapek na celty stanů, vzdálené dunění hromu a v neposlední řadě i těžká kocovina způsobily opoždění pravidelné ranní relace mezi horním a dolním kempem na frekvenci 147.52MHz. Situace jednoznačně ukazovala na další odpočinkový den, ale nekompromisní Olé Juříček, vybavený přesnými informacemi o meteorologické situaci, rezolutně vyhnal všechny závodníky na kopec a světe div se - úderem poledne se hrana fronty odsunula k jihovýchodu, ostré slunce rychle nahřálo svahy hřebene a vše co odstartovalo, začalo ihned stoupat vzhůru.

Vyhlášená disciplína se dvěma otočnými body měřila 39.3km a hned první rameno představovalo přeskok přes široké údolí mezi městy Laragne a Sisteron. Vzhledem k nízkým základnám zakončilo na dně údolí tento den svůj let celkem 26 pilotů a celkové pořadí tak ihned doznalo významných změn. Zachytit se na protějších svazích v malé výšce dokázali pouze tři nejlepší, kteří si také mezi sebe rozdělili tento den první tři místa.
Jako jediný to dotáhl až do cíle skvělý Petr "Pedro" Nedoma a zvýšil tak svůj náskok na celkově 1. pozici o více než 400 bodů. Polohlasně se o něm od tohoto dne začalo hovořit jako o budoucím Mistrovi České republiky.

Necelých 6 kilometrů chybělo do cíle Honzovi Kroftovi, který se tak posunul na 7. příčku celkového pořadí a na šestého Jirku Nádvorníka už mu zbývalo pouhých 28 bodů. Na 23. kilometru přistál tento den třetí, se svým křídlem již konečně spokojený Petr Tuček. Výborně opět zabodoval Ivan Vlk, který sice také přistál v širokém údolí na prvním rameni trasy, ale k prvnímu otočnému bodu byl jednoznačně nejblíž. Bodový zisk tak pro něj představoval okamžitý skok do vysněné první desítky celkového pořadí.
|