Úterý 5.9.2006
I když se sluníčko po ránu schovávalo, oblačnost se brzy rozpustila. Po výjezdu na Stol už bylo krásně jasno s výbornou dohledností a s dostupy kolem 2000m n.m. Vypadá to na krásný a dlouhý task.
Naše předpovědi se naplnily. Task N2 typu Race byl vypsán přes čtyři otočné body ve slušné délce 105 kilometrů. Přistává se tentokráte ve vesničce Podbela přímo pod Stolem. Zde bude v 18:30 připravena večeře a občerstvení pro piloty.
"Task je dlouhý, vede přes velké kopce a je tam pár pastiček. Rozhodovat se bude pravděpodobně na posledním otočňáku," hodnotí David Ohlídal. V rozhovoru pro kameru označuje Tomáš Brauner tuto disciplínu jako "fucky tricky".
Startovní výstřel padl ve 13:10 a první piloti v cíli sedli až o pět hodin později. Hned první přeskok na Polovnik probíhal normálně, ale zvednout se před Krnem byl pro mnohé z pilotů oříšek.
|
Při tomto zvedání se oddělila čelní skupinka ve složení Brauner, bratři Valičové a další. Potom nastalo dlouhé závodění s nohou na speedu asi 20km kolem kopce a pak zpět na Krn. Další otočný bod byl Bovec, který dnes rozhodl. Bylo několik cest. David Ohlídal si zvolil tu delší přes Polovnik. Většina závodník to riskla "myší dírou" mezi Polovnikem a Krnem. Ti, kterým se to podařilo, získali hodně času.
Do cíle nakonec dolétlo pouze 9 pilotů, mezi nimi i Tomáš Brauner. Vítězem dnešní disciplíny se stal Japonec Kaoru Ogisawa před Švýcarem Christianem Maurerem a domácím Urbanem Valičem. V celkovém pořadí závodu je po dnešku na čele Kaoru Ogisawa s bratry Valičovými v těsném závěsu.
Ještě černou perličku. Při návratu na Krn se srazili dva piloti, kteří se do sebe zapletli, byli nuceni hodit záložku a přistáli ve skalách. Naštěstí se nikomu nic nestalo, jen se hodně prošli.
|