Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  ... návrat do rubriky.
 1  2  3  4  5  6  7  8 
 
 English version

Česká liga 2004 - Krkonoše

Standa Hlavinka
 

    "Standa Lahvinka!!!" ozývá se dvojhlasný výkřik od auta, které to s kvílením brzd právě zapíchlo u příkopu v zatáčce. Rychle zapínám kalhoty po nucené přestávce kdesi u lesa před Žamberkem a nechce se mi věřit vlastním očím. Manci a Bukač! Místní rodák Martin Vávra alias Manci slaví dnes narozeniny (něco málo přes 30) a Jakub Eifler alias Bukač, ten je má v podstatě každou chvíli. Pozvání na velkou trachtaci do nedalekého "Manci-hausu" se prostě nedá odmítnout. Původně skvělý záměr dorazit ještě dnes večer do Krkonoš je tím ale zmařen, otáčím na úzké silnici zpátky a po několika kilometrech zběsilého pronásledování bílého Volkswagenu Caravelle, který divoce křižuje kopcovitou krajinu a navíc ještě hledá vhodné místo k vysazení stopařky, konečně zastavujeme v obci Horní Třešňovec před Manciho rodným domem s větrným rukávem na nové střeše vedle zbrusu nového komína.

    "To mně Masařka vychlastá," hořekuje Manci nad jedním z krásným narozeninových darů ve formě láhve značky Cabernet Sauvignon od Karla Hübla, zatímco Milan Masařík se zatím ještě stále napájí výhradně pivem. Bukačovy pikantní stejky jsou tak znamenité, že na krosně přiletivší Petr Dvořák si druhou porci nákládá nedočkavě na chleba ještě před pečením úplně syrovou.

    "No, už tam asi nikdy nepojedu," zakončuje výstižně svoje poutavé vyprávění o létaní v Kazachstánu Karel "Charlie" Vejchodský a jak se tak rozhlížím po ostatních, zítra ráno z nich do Krkonoš asi taky nepojede nikdo. Nejvýš tak dva lidé, a to jeden z nich budu muset být já.

 Na zápraží Manci-hausu v Horním Třešňovci


Sobota 17.7.2004
    Stejně jako při loňském závodě v Krkonoších začíná i letos první den krásným počasí a stejně tak se pořádání závodu ujala firma Yellow Point, v jejíž kanceláři v centru Špindlerova Mlýna probíhá od rána registrace pilotů. Na žádné opozdilce se nečeká a už v 10:30 se veze přes třicet zaregistrovaných závodníků lanovkou za 60Kč na Medvědín. Krátce před polednem vyhlašuje ředitel závodu Ota Černý 36km dlouhou disciplínu se čtyřmi otočnými body - Vrbatova bouda, Pláň, Strážné a Černý důl. Cíl se nachází v obci Svatý Petr.

 Na startovišti

 Startuje Peter Vrabec

 Favorité vyčkávají - David Ohlídal, Jan Kupka, dvakrát bez komentáře a plechová skříň č.18

 Startuje Martina Pospíšilová

 Ve vzduchu

    V okamžiku otevření startovního okna ve 12:00 je už ale nad startovištěm příliš mnoho oblačnosti a ve slabém jihozápadním větru se nedá ani udržet na svahu. Po půlhodině čekání velí Martin Slíva svým mladým a nadějným svěřencům "do zbraně" a za deset minut už dotáčí šestičlenná skupinka v čele se svým vůdcem základnu nad Medvědínem a vydává se na trať. Další skupina startuje až těsně před 13. hodinou a už ve 13:10 přistává zpátky na start Mirek "Radar" Stěhula s nataženou karabinou áčkových popruhů. Dva kalibrované údery velkým kamenem, zašroubovat pojistku a znovu do vzduchu.

    O dalších deset minut později sedá na start pro změnu Radomír Vyhlas, tentokrát je potřeba vyměnit vybité baterky v přístroji GPS. To už ale po vývozu lanovkou přichází znovu na startoviště skupinka nejmenovaných vyhnívačů v čele s Martinou Pospíšilovou a o půlhodinu později už na lanovce směrem nahoru sedí Michal Orolin se Štefanem Bendíkem, kteří si dnes přijeli s českými závodníky jen tak pro radost zalétat "a ktorým na prvý raz tiež akosi nie išlo."

    Výška základen oblačnosti se zpočátku pohybuje jen kolem nadmořské výšky 1800 až 1900 metrů a prubířským kamenem se stává už druhý otočný bod. Na cestě k němu nebo v jeho těsné blízkosti je nuceno přistát celkem 14 závodníků. Za třetím otočným bodem se ve vzduchu drží už jen devět pilotů a přes čtvrtý ve Strážném míří k cíli už jenom pět závodníků.

    Nejlepší čas v cíli dnešní disciplíny mají nakonec Jan Kupka s o dvě minuty pomalejším Davidem Ohlídalem, kterým se dnešní vyčkávací taktika na startu viditelně osvědčila. S dvacetiminutovým zpožděním přilétává ještě do cíle Luděk Procházka a za další hodinu pak Peter Vrabec. Poslední z pětice Aleš Trtil bohužel přistává osm kilometrů před cílem.

    A protože obvyklý penzion Kukačka bude pro závodníky k dispozici až od zítřka, řeší se pro dnešek noclehy improvizovaně. S ohledem na velkou pravděpodobnost výskytu bouřek během zítřejšího odpoledne se ranní briefing bude konat v kanceláři firmy Yellow Point už v 9:00 a předpokládá se odjezd na Černou horu.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku