Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  ... návrat do rubriky.
1  2  3  4
 
Mistrovství ČR 2004 - Tachov

Standa Hlavinka

    "Já osobně bych kromě kouření zakázal na briefingu i chlastání," navrhuje kdosi ve velkém stanu krátce po zahájení večerního briefingu ve 21:00 a venku se začíná rychle stmívat. Na letišti v Tachově zhruba 10km od hranic s Německem na souřadnicích N49°47.877' E12°42.805' začíná zítra třetí závod Mistrovství ČR, který definitivně rozhodne o tom, kdo bude letos Mistrem České republiky.

Čtvrtek 17.6.2004
    Ranní ruch na letišti začíná už za šera ve 4:30. Teplota se po včerejším přechodu fronty drží pod 10°C a na briefingu v 5:00 je vyhlášena navigační disciplína s pěti otočnými body o celkové délce 70km. Po trase je ještě nutno vyfotit 12 předem daných objektů a zapsat v krajině tajně rozmístěné znaky, pokud ovšem někde nějaké vůbec budou. Jak se později ukázalo, nebyly.

 Předletová příprava Zdeňka Andrlíka ráno za úsvitu

    "Před chvilkou šel ten kouř ještě přímo nahoru," dělá si starosti kterýsi ze závodníků a zatímco při zemi pod ranní inverzí ještě panuje téměř bezvětří, mraky na obloze mají výrazný severozápadní snos. O deset minut později už na dráze burácí první motor a jako první startuje v 5:40 domorodec Jožka Káčer. A protože zavření okna je naplánováno na 8:30, což neznamená do 8:30 odstartovat, ale být už zpátky na letišti, hrne se za ním rychle dalších 16 krosen, 5 motorových tříkolek a dokonce i jedna dvousedadlová tříkolka se smíšenou posádkou. Jediný polský závodník Piotr Krupa při úprku v mokré trávě bohužel nešťastně padá a láme vrtuli. Jako poslední odlétá v 6:35 po několika nezdařených startech Jan Majer.

 Pavel Březina na startu

 Polský závodník Piotr Krupa a zlomená vrtule při pádu

 Odlet na trať v 5:48

 Zleva Olympus E-10, Kamila Trávníčková a ředitel závodu Petr Žipaj

    Vítr je v některých úsecích trasy opravdu silný a několik závodníků je nuceno přistát přímo v terénu. Je mezi nimi i Zdeněk Andrlík, který ale sedá spíše kvůli problémům se svým motorem. V 7:10 se objevuje nad letištěm jako první Jožka Káčer a v bodovém hodnocení se stává vítězem dnešní navigační disciplíny. "Žere to jak kráva u silnice," brblá pak nad spotřebou svého motoru a promrzlý si odchází dát něco na zahřátí, pravděpodobně rum.

 Posádka jediné zúčastněné dvousedadlové tříkolky - Karel Voráček a Simona Gregová

    Už během dopoledne začíná vítr výrazně zesilovat a vysoké reklamní prapory na tyčích dělají takový rachot, že není slyšet vlastního slova. Letištní věž hlásí 260°C a 8m/s, v nárazech dokoce 10m/s a větší část závodního pole uléhá raději k spánku.

    "Můžu napsat, že ti ke startu nestačily ani čtyři pokusy?" nechává si preventivně schvalovat některé odvážné výroky místní publicistka Kamila a protože není námitek, píše raději pokusů rovnou pět. Pokusů není nikdy dost.

    "Už ty vlajky lehají," hodnotí kdosi odpoledne spíše sílící než slábnoucí vítr a na řadu přichází pétanque, klobásy, uzená žebra, pivo, šlehačkové poháry a červený Merlot, prozatím ještě v přesně uvedeném pořadí. Na věži se stále třepetá červený praporek, jasné to znamení, že se nic neděje a dít nebude, a tak se tam třepetá ve větru až do setmění. Na noc předpovídají meteorologové přechod fronty a na zítřek deštivé počasí. Klobásy, uzená žebra, pivo, šlehačkové poháry a červený Merlot půjdou zítra určitě dobře na odbyt.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku