Chcete na tomto místě svoji reklamu ?


  1  2  3  4
 

Pátek 18.6.2004
    "Ty vole, to snad není pravda, tam visí modrá vlajka," nevěřícně hlásí ve 4:40 kterási hlava ze stanu vystrčená a za chvíli už se ospalí závodníci potácejí na briefing. Po nočních deštích je obloha souvisle zatažená a svižný západní vítr žene ošklivé německé mraky nízko nad letištěm dál do českého vnitrozemí. Naštěstí posílá ředitel závodu piloty zase spát a vzhledem k předpovědi počasí je další briefing naplánován až na pátou odpolední. Někteří nezodpovědní jedinci ale nehodlají uposlechnout a pouštějí se v letištním baru "Club 601" do intenzivní ranní hygieny svých ústních dutin tvrdým alkoholem.

    Po desáté hodině přistává na dráze velký vojenský vrtulník, jehož jedna letová hodina stojí prý 50 tisíc a po důkladném prošmejdění útrob diváky předvádí ukázky bravurní pilotáže v malé výšce nad letištěm. Na závěr představení diváci zrobijú dvě mexické vlny a vrtulník odlétá pryč. I když později během dne prosvítá dírami v oblačnosti občas i slunce, vytrvale fouká svižný západní vítr a na létání s padáky není ani pomyšlení. Na řadu přicházejí létající talíře, řiditelní draci a ostré souboje na laserové pistole s kuličkami ráže 6mm.

 Michaela Machartová se synem, Kamila Trávníčková s Olympusem a vrtulník

 Pohled z letištní věže na stanové městečko

 Odpoledne na náměstí v Tachově


 Simona s pistolí ráže 6mm

    S ohledem na slábnoucí vítr je v 17:00 vyhlášena ekonomická disciplína se 4 litry paliva a rychlostním letem po stanovené trati přes tři otočné body. Okno je otevřeno v 18:00, ale ani po hodině a půl se nikomu do svižného větru nechce. Teprve v 19:40 startuje jako první Martin Lexa, následovaný po sedmi minutách Jožkou Káčerem a vlnou ostatních.

 Martin Lexa

 Pavel Březina

    První je v cíli trojúhelníku nad letištěm Jožka Káčer a po přesném nakopnutí cílové tyče vyráží sbírat body na další část trasy s rozmístěnými znaky až tam, kam palivo a odvaha dovolí.

    Nejlépe se s větrem a omezeným množstvím paliva v dnešní disciplíně nakonec vypořádal Pavel Březina, i když po závěrečném dokluzu s úplně prázdnou nádrží na letišti vzýval na kolenou všechny svaté a vděčně líbal přistávací dráhu.

    Předpověď počasí na zítřejší den už je mírně optimističtější s postupně slábnoucím větrem a ranní briefing se bude konat jako obvykle v pět hodin.


pokračování článku

 Návrat na domovskou stránku